Oberheim OB-Xa

Status
Please reply by conversation.

liquidthrust

Onverbloemd
PPG zal het niet worden, dus dan maar een andere gouwe ouwe. :)

Might as well jump!! go ahead and jump!! :mega: gein...

Tja.. heel wat anders maar wel heel eigthees..
Heb zelf een OB8 en OB-xa en zijn redelijk gelijk qua sound.. (btw.. doe ze niet weg).. maar misschien die ook aan de zoeklijst toevoegen?? Succes met het zoektocht iig.. mooie bak(ken) :okdan:

Zucht, ja 't is niet meer normaal. Ik heb 3200 geboden, krijg antwoord dat er al iemand 3800 voor over heeft. Screw that.

- Aantal toetsencontacten moeten gereinigd worden.. (is niet zo heel spannend.)
- Cutt-off pot en VCF Envelope depth slaan een beetje over. (Dit soort kwaaltjes wordt er vaak niet eens bij vermeld.)
- Bij een stem heeft de filter instelling geen effect. (Hoogstwaarschijnlijk een kapotte CEM 3320?)

Voor 2000 euro kun je hier wel een gokje wagen.. 'k kan het niet helemaal goed zien maar als het de versie met de page2 functies is kun je de stem met het kapotte filter zelfs nog uitschakelen. :)

oops is niet waar excuus. Trouwens, zelfs monofoon, blaast het alles weg. Maak je er een 7 stemmige bak van inderdaad.

Polysynth is never een simpele fix...

Vaak niet en even key contacts schoonmaken....het zou natuurlijk kunnen, maar het is geen J wire keyboard
wat in een OB-8 zit.
Een OB-8 heeft hetzelfde toetsenboard als wat er in een Prophet 600 en Poly 6 zit en die contacten zijn vaak voorbij zuiver maken wat op zich ook geen ramp is, maar dan is het wel wat meer dan even schoonmaken en klaar.
Deze Ob-8 heeft geen page 2 graphics wat ook niet perse wil zeggen dat er geen page 2 opzit, hoe dan ook een voordeel vind ik het niet.
En de topicstarter zoekt een OB-Xa en dat is (compleet) iets anders dan een OB-8.

Die unison met detune op de OB8 is echt superdik maar dat is dacht ik alleen met de Page2 versie. Dat die page2 er ook op zit zonder het in de layout te hebben is voor mij nieuw... Is er dan achteraf een Eprom vervangen?

Qua filters is het op een OBXa een klus om ze op beiden stemmen te calibreren.. waar je op een OB8 maar 1 filter hoeft te tunen. Ken ze beiden en zou, als ik er een weg zou doen de OBXa er als eerste uit doen.. ze hebben naar mijn mening redelijk veel overlap qua klank... maar da's mijn bescheiden mening.
Opperde de OB8 een paar posts terug om de kansen wat te vergroten.. daar heeft LT de eindregie zelf in natuurlijk.

Ik zou het wel weten als ik LT was..voor 2000 euro en de bestedingsruimte die hij heeft kan dit een mooie deal zijn. :)

Een nederlander is me voor, waarschijnlijk iemand van synthforum :)

Vet balen... maar misschien ook iets sneller schakelen volgende keer.. :)

Status
Please reply by conversation.
Back