Nieuwe BBD chips, welke fabrikant ook alweer.

barn

Detroit nerd
Ik ben een tijdje terug op een site geweest die weer nieuwe muziek-chips/ic's aan het fabriceren was.

En die verkochten ook de befaamde bbd chips. Maar ik krijg google niet zover om me er naar toe te leiden.

Was het niet een groot muziek merk die dit als soort van dochter-ding deed? Behringer? Of yamaha/korg?

Dus hulp gevraagd met mijn google skills :halleluja

jaaaa, dat was hem... echt raar dat ik er niet via google bij kwam...

thanks!

Is dat Behringer? Dat wist ik niet, die jongens hebben ballen, effe chippie ontwikkelen (en laten maken!) kost serieus geld. Wel goed dat ze dr handel in zien.

"Minimum order is USD 2,000.". Da's dan wel weer jammer... alleen voor de grote jongens dus.

Is dat Behringer? Dat wist ik niet, die jongens hebben ballen, effe chippie ontwikkelen (en laten maken!) kost serieus geld. Wel goed dat ze dr handel in zien.

lees dit maar eens:
http://en.wikipedia.org/wiki/Behringer

Nou snap ik ook beter hoe Behringer denkt een polyfone synth voor heel weinig in de markt te kunnen zetten, ze zijn tenslotte al bezig met het produceren van alles wat ze zo'n beetje nodig hebben :eureka:

Nou snap ik ook beter hoe Behringer denkt een polyfone synth voor heel weinig in de markt te kunnen zetten, ze zijn tenslotte al bezig met het produceren van alles wat ze zo'n beetje nodig hebben :eureka:

Ze hebben de halve audio wereld al opgekocht zoals je kan lezen in die wiki pagina hierboven.

Maar wat ik niet snap is dat ze ook alle componenten van al die andere leveranciers verkopen zoals TI etc. Doen ze dat zelf maar met een licentie ofzo?

Oudere chips worden vaak onder licentie geproduceert. Voor de grote jongens die update produceren is het niet rendabel om nog oudere chips te produceren. Coolaudio in het bijzonder legt zich toe op vervangingschips en de oudere chips.
De Chinezen doen het ook (al dan niet zonder licentie) en bakken er niet zoveel van. Daarom is het fijn dat Coolaudio het doet met een hoge kwaliteitsnorm. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ze de licentie krijgen. Dan kan het nog steeds in China gemaakt zijn maar, dan wel onder strenge kwaliteitsbewaking. Dat zit 'm in de gebruikte kwalitiet van de 'Dices' - de siliciumdisc's waaruit de chips gemaakt worden - en de ultieme stofvrijheid van de werkomgeving.

Back