Ik ben altijd een grote fan van arcade en pinball geweest maar ik heb altijd de wat oudere ABC'tjes gespeeld zoals Pacman en Donkey Kong en wat beschikbaar was in de jaren '90 toen ik genoeg tijd en guldens had om veel te kunnen spelen.
Ik ben nu bezig met MAME en Pinball Arcade en wat ik hoor rondom 1980 qua arcade en pinball sounds vind ik wel echt super interessant, bijvoorbeeld Robotron 2084:
Super punchy agressieve zaps, klinkt wel een beetje analoog maar ook weer niet.
Nog beter is de pinball Centaur:
Blijkbaar zelfde soundboard maar met een BBD uitbreiding. Ik hoor de hele tijd een soort random glitching wat verandert en sneller wordt naar mate je langer speelt. Samen met het thema, de stemmen ("Bad move, human") en de echo een bijna hallucinante ervaring.
Ik heb geen idee hoe het precies allemaal werkt. Sommige geluiden klinken heel analoog maar ze gebruiken ook stemmen.
Wie weet er meer van het soort techniek wat er gebruikt wordt?
Ik ben nu bezig met MAME en Pinball Arcade en wat ik hoor rondom 1980 qua arcade en pinball sounds vind ik wel echt super interessant, bijvoorbeeld Robotron 2084:
Super punchy agressieve zaps, klinkt wel een beetje analoog maar ook weer niet.
Nog beter is de pinball Centaur:
Blijkbaar zelfde soundboard maar met een BBD uitbreiding. Ik hoor de hele tijd een soort random glitching wat verandert en sneller wordt naar mate je langer speelt. Samen met het thema, de stemmen ("Bad move, human") en de echo een bijna hallucinante ervaring.
Ik heb geen idee hoe het precies allemaal werkt. Sommige geluiden klinken heel analoog maar ze gebruiken ook stemmen.
Wie weet er meer van het soort techniek wat er gebruikt wordt?

suzanne cianide....