Ik heb nog wat gezocht en het schakelingetje rond de transistors met pen 6 en 9, zit ook in de efm wildcat dus dat zou moete werken. De opbouw van de schakeling is niet helemaal volgens de regels, maar als het werkt dan werkt het. Echter de zaagtand wordt nooit nul volt of negatief.
Over de schakeling die de puls maakt heb ik meer bedenkingen die is gemaakt om rond de 0V te schakelen. (emitter hangt aan ca -0,6V) en dat kan je wel een beetje naar boven trekken, maar niet genoeg.
Ik zou als volgt te werk gaan. Haal de weerstand van 4k7 tussen de source van de fet en basis van de 2n3904 (npn) uit de schakeling.
De oscillator zou nu een zaagtand moeten geven (ik verwacht tussen de +0,5V en de +3V). zo niet dan is of je fet niet goed aangesloten of stuk of niet bruikbaar (of evt een ander defect). Probeer een andere fet. Heb je een zaagtand dan is het goed.
Je kunt nu (= als de weerstand er uit is) het puls circuit controleren door de trimmer rond de middelste positie iets te draaien. Stel het trimmerje af op de omslag punt. De uitgang moet dan verspringen. van ca 0 naar ca 5V of omgekeerd.
Als dit beide werkt, vervang dan de 4k7 weerstand die er uit is door een 4k7 weerstand en in serie een condensator van 4u7
(best een hoge waarde, maar je maakt een bass synth dus je wil lage noten).
Als het nu allemaal werkt kun je het trimmertje nog wat bij draaien voor een perfecte blok of juist een puls.
Let wel, ik wil je wel helpen maar het is jouw ding.
Als alternatief kun je ook het volgende proberen: Maak de twee 4k7 weerstand 47k en de PW-trimmer 5k stel de trimmer in op -1,8V,