Wanted (alive) Oberheim Matrix 1000

Status
Please reply by conversation.

DungBeatle

Ouwe rot
Om de mid-life crisis nog maar wat aan te pakken ;-)

Gezocht: Oberheim Matrix 1000 zonder functionele defecten. Verkoper moet enkele gedetailleerde foto's kunnen voorleggen.

Vergeet het maar... te duur

Vergeet het maar... te duur

Ik geef mijn zoektocht naar de Matrix 1000 op. De huidige prijzen zijn opgeblazen tot en met.. het is niet realistisch meer. Ik krijg echt de indruk dat de antiquiteiten maffia de vintage synth wereld ontdekt heeft, en toegevoegd hebben aan hun markt :bekdicht:

Zal Arturia's nieuwe Matrix-12V soft synth kopen..

Ik vraag me af of dit reguliere vintage-inflatie is, of dat het uitkomen van een nieuwe CPU mod het ding ineens erg wilbaar gemaakt heeft.

Vintage inflatie druk

Vintage inflatie druk

Ik heb het een en het ander gelezen over die Matrix 1000.. nul editeer mogelijkheden via front panel, en de MIDI editeer mogelijkheden zijn problematisch (door zwakke CPU, blijkbaar). Plus modellen kunnen een "hum" probleem hebben..

Ik had er wel 250 euro voor over, met die minpunten. Onlangs is op ebay ene verkocht (met hum) voor 420 euro...

Toevallig kreeg ik van Arturia het aanbod om het Classics verzameling te krijgen voor maar 200 euro (dus met Matrix 12V als "deeltje" van de verzameling), dan is de beslissing toch wel erg snel gemaakt.

Ik had er wel 250 euro voor over, met die minpunten.
Aan die minpunten kun je wa doen zoals het vervangen van de originele Eprom door een Eprom 1.16 en hij zal wel correct op modulatie van een pc of externe programmer (KiwiTechnicsPatchEditor) reageren.
Sommige (black face) hebben inderdaad een hum, je prijs indicatie is niet realistisch, reken op 400+.

In mijn perceptie kosten M1000s overigens ook al wat langer 400-500 euro. Ik sluit niet uit dat er betere deals zijn, daar ben ik dan toevallig niet tegenaan gelopen.

Betaal je er meer dan 350 euro voor ben je echt beklopt. Of het ding moet al een nieuwe CPU hebben enzovoort.

Er heerst een soort van idee dat het echt een super synth is.....en dat is gewoon niet zo.....voor 300 heb je een leuke synth.

Als je dingen tegen een prijsje willen dan moet je marktplaats vermijden denk ik. Nederland en België is nogal behoorlijk goed in dingen duur aanbieden.

wil*

Zo een matrix 1000 klinkt wel echt ontzettend goed gewoon, die klank daar is echt iets bijzonders mee, supersynth is het zeker niet...voor 300 euro koop je een Blofeld heeft ook wel iets matrix-achtigs ergens.

Die hum is niet echt een probleem, dat hebben zoveel andere synths ook, en het zit niet in het audiopath het is gewoon de transformator die een beetje hummmmed.

De mijne is overigens helaas al verkocht net, de derde die ik ooit had en ik vermoed dat ik in de toekomst wel weer eentje ga kopen ;p

Die hum is niet echt een probleem, dat hebben zoveel andere synths ook, en het zit niet in het audiopath het is gewoon de transformator die een beetje hummmmed.

idd.. dat is ook van de mistanden die bestaat over de matrix1000..

Als goedkoop alternatief heb ik dus Arturia's Classic Collection gekocht. Man, wat een stunt voor 200 euro's.. niet alleen de super Matrix-12 V, maar ook de ARP 2600 en Moog Modular zijn fantastisch. Beste 200 euro die ik kon uitgeven.

Happy bunny !

Als goedkoop alternatief heb ik dus Arturia's Classic Collection gekocht. Man, wat een stunt voor 200 euro's.. niet alleen de super Matrix-12 V, maar ook de ARP 2600 en Moog Modular zijn fantastisch. Beste 200 euro die ik kon uitgeven.

Happy bunny !
Deze zomer de volledige V-Collection 3 gekocht voor 145€ (omrekening dollar, die toen nog laag stond) bij Audiodeluxe. Ik hoop dat de GUI update voor de oudere plugins snel komt...

Status
Please reply by conversation.
Back