EML101 op ebay usa voor $1000 buy-it-now

G

Guest

Guest
Ik heb er niet veel verstand van, maar het lijkt me een leuke synth voor een aardige prijs?!

Ik heb destijds een EML 200 en 101 gehad en eerlijk gezegd zijn die bakken uitermate herkenbaar van sound en auditief eerder beperkt.

De 101 produceert een erg rauw geluid, golfvormen die allemaal verdacht veel op mekaar lijken, OSCs die erg moeilijk te tunen zijn (vliegen gewoon door het ijle zelfs na uren opgewarmd te hebben) en modulatiemogelijkheden die eerder allemaal hetzelfde blijken te doen.

Daarbijkomend is dat het niet 1V/oct is , dus moet je al zoiets hebben van een Doepfer MCV24 om er andere voltages naartoe te sturen. Voornaamste reden voor aankoop is puur collectability.

Dus eigenlijk is het niks?!
Zie je wel, ik dacht al dat ik er geen verstand van had.

'k heb niet gezegd dat het niets was, als je zoekt naar een metaalachtige sound en ruwe geluidsgolven, ben je goed met de 101. Echt een synth voor bvb Einstuerzende Neubauten om bvb hun 'staalzaag op metalen plaat' geluiden na te bootsen.

Origineel geplaatst door bluebay
'k heb niet gezegd dat het niets was, als je zoekt naar een metaalachtige sound en ruwe geluidsgolven, ben je goed met de 101. Echt een synth voor bvb Einstuerzende Neubauten om bvb hun 'staalzaag op metalen plaat' geluiden na te bootsen.
Klinkt goed.

Maar de prijs is op zich wel okee.

extra schop je oude draad omhoog dag:
ik kan een eml101 kopen (dan moet er wel iets anders uit en voor je het weet noemen ze je een handelaar) en zit zwaar te dubben en dus even forumthreads terug te lezen. heb intussen de eml101 op meerdere pere ubu cd's gehoord en vorig jaar ook live gehoord en gezien en begrijp je commentaar niet. ik vind het een geweldig leuke synth met een heerlijk organisch analoog geluid. vooral hogerop lekker.

De filter is het zwakste punt van de eml en de 1.2 volt/oct van de vco's.
Maar met een beetje handig patchen krijg je er toch wel leuke klanken uit.
Ja het is geen Moog of Roland SH5.
Je krijg er wel vco's voor terug met variable waveforms voor en nog een stel leuke dingen. Met dat metaal achtige geluid ben ik het wel eens overigens. Ik heb er 1 gehad en toen aardig mee geleurd om hem via het forum te verkopen. Uiteindelijk is die naar Japan gegaan.
Maar met de tijd zou ik er best wel eentje terug willen.
Maar dan wel met een kastje er bij om van 1 volt/oct naar 1.2 volt/oct te gaan.
Maar zo ingewikkeld is dat ook weer niet aard heb je geen brakke Doepfer rommel voor nodig.

Back