Gestoei met Virus TI Snow

Wildenberg

Ingeburgerd
Hey people,

een maand of 4 geleden heb ik de Virus TI Snow aangeschaft (mijn eerste hardware synth :D).

Helaas heb ik tot nu toe niks dan problemen gehad, wanneer ik er mee probeer te werken crasht hij bijna meteen, met crashen bedoel ik dat de noot die ik speel blijft hangen het BPM/LFO lampje op de virus blijft hangen en ik kan niks meer, wanneer ik hem opnieuw opstart crasht hij gelijk weer, vaak ook wanneer ik de kabel uit de virus haal (BMP/LFO lampje blijft hangen)

Ik heb alle trucjes en tips die ik op het wereld wijde web heb gelezen al geprobeerd... Verschillende USB poorten/kabels, verschillende versies van de Access software, verschillende DAW's (Cubase 8, Studio One) en ik heb contact gehad met Access support die mij een .dll sturen die het probleem zogenaamd moet oplossen..

Ik werk met een gloednieuwe studio PC en alle software loopt als een zonnetje, maar de Virus is echt een ramp :erm:

Nu is mijn vraag of jullie misschien nog iets weten wat ik misschien over het hoofd heb gezien.
Ook lees ik dat veel TI Snow's dit soort problemen hebben, zou de TI2 misschien stabieler zijn anders kan ik overwegen om mijn Snow te vervangen voor een TI2...

Op dit forum staat heel veel informatie met betrekking tot de Virus TI.

Je kun bijvoorbeeld het Ervaringen Virus TI topic eens doorspitten maar er zijn zeker nog veel meer topics te vinden die problemen met de Virus TI+ reeks bespreken. Om deze informatie te vinden kun je de zoek functie gebruiken (zoek vooral in de secties Synth hardware en synth software). Aangezien de snow exact dezelfde engine/software gebruikt kun je deze informatie allemaal gebruiken voor een eventuele oplossing. :)

Mijn eerste aanvlieg route zou zijn: Zorg dat het apparaat aangesloten zitten op een exclusief door de Virus gebruikte USB aansluiting. Dus niet gedeeld met andere apparaten en zeker niet met apparaten die zelf veel bandbreedte gebruiken zoals audio interfaces (let op, dat de Virus op een eigen USB poort aan je computer zit houd niet perse in dat dit een niet gedeelde aansluiting is).

Voordat wij naar een oplossing gaan zoeken, heb je de synth in een winkel of van een particulier gekocht? en wat zegt diegene over dit probleem?

Bij bax, heb die ook al een aantal keren gemailt maar die vertellen me dat deze problemen vaker voorkomen en de geluiden maar beter rechtstreeks kan opnemen om zo de software te omzeilen.

Op dit forum staat heel veel informatie met betrekking tot de Virus TI.

Je kun bijvoorbeeld het Ervaringen Virus TI topic eens doorspitten maar er zijn zeker nog veel meer topics te vinden die problemen met de Virus TI+ reeks bespreken. Om deze informatie te vinden kun je de zoek functie gebruiken (zoek vooral in de secties Synth hardware en synth software). Aangezien de snow exact dezelfde engine/software gebruikt kun je deze informatie allemaal gebruiken voor een eventuele oplossing. :)

Mijn eerste aanvlieg route zou zijn: Zorg dat het apparaat aangesloten zitten op een exclusief door de Virus gebruikte USB aansluiting. Dus niet gedeeld met andere apparaten en zeker niet met apparaten die zelf veel bandbreedte gebruiken zoals audio interfaces (let op, dat de Virus op een eigen USB poort aan je computer zit houd niet perse in dat dit een niet gedeelde aansluiting is).

Ik heb daar even gekeken en zie inderdaad veel problemen onstaan bij de USB aansluiting, zoals je op het plaatje ziet heb ik mijn Virus op een USB Hub aangesloten waar verder geen apparaten aanhangen.

AsYQ36.jpg

4ypnFO.jpg

en je hebt m ook al direct op usb ingeprikt, dus zonder de hub?

De hub zit direct op het moederbord maar heb voor de zekerheid alle usb poorten geprobeerd en al mijn andere usb apparaten al losgekoppeld dus denk niet dat het een usb probleem is.

Bij bax, heb die ook al een aantal keren gemailt maar die vertellen me dat deze problemen vaker voorkomen en de geluiden maar beter rechtstreeks kan opnemen om zo de software te omzeilen.

Wat is dit nu weer voor een idiote opmerking van Bax...hopeloze dozenschuivers ja. Verkopen is simpel, naservice is heel andere koek. Ma ja, dat heb je met winkels die vooral aan de laagste prijs proberen te verkopen.
Als je dezelfde problemen hebt op andere computers, tja, dan gaat jouw TI dat bij Bax waarschijnlijk ook hebben. Ga naar daar, sluit hem daar aan en indien dat hetzelfde probleem is ...Vraag dan, nee eis een ander toestel, zeker als je hem nieuw hebt gekocht en nog garantie hebt.

Het zal niet bemoedigend klinken, maar mijn TI Snow hangt aan een Mac / Logic 9 en eerlijk gezegd geen niks nada probleem. Werkte meteen als een zonnetje.

Wat is dit nu weer voor een idiote opmerking van Bax...hopeloze dozenschuivers ja. Verkopen is simpel, naservice is heel andere koek. Ma ja, dat heb je met winkels die vooral aan de laagste prijs proberen te verkopen.
Als je dezelfde problemen hebt op andere computers, tja, dan gaat jouw TI dat bij Bax waarschijnlijk ook hebben. Ga naar daar, sluit hem daar aan en indien dat hetzelfde probleem is ...Vraag dan, nee eis een ander toestel, zeker als je hem nieuw hebt gekocht en nog garantie hebt.

Het zal niet bemoedigend klinken, maar mijn TI Snow hangt aan een Mac / Logic 9 en eerlijk gezegd geen niks nada probleem. Werkte meteen als een zonnetje.

Ik heb hem op mijn macbook ook met logic 9 uitgeprobeert maar het welke daw of computer ik gebruik maakt niets uit, de problemen blijven hetzelfde.

Ik kan hem wel naar bax sturen voor reparatie, kost volgens mij 50 euro om erna te laten kijken en dan is het maar de vraag wat zij ermee doen..

Ik begin bijna spijt te krijgen dat ik niet voor een 2e hands TI1 ben gegaan, die zijn ongeveer voor hetzelfde geld te krijgt..

Als die stuk is heb je weinig te maken met herstel kosten.....garantie heet dat.

Als die stuk is heb je weinig te maken met herstel kosten.....garantie heet dat.

Ja ik heb gisteren ook nog een uitgebreid mailtje naar access support gedaan, even afwachten of die me nog wat nieuws kunnen melden maar ik vrees van niet

Wat enorm bij mij scheelde was een dedicated USB PCI kaart in mijn PC, voor alleen de Virus Snow. Ondanks dat, ook nog wel vaak problemen in Studio One met crashen van de software of zelfs de hele PC.

Sinds kort erachter gekomen, dat de combinatie met mijn Roland SH-201 en andere USB apparaten veel fouten veroorzaakten binnen Windows. Nu synth er even afgehaald en ondanks dat de snow een eigen USB interface heeft en hier geen problemen mee zou moeten hebben, loopt het nu wel zonder enige vorm van crashen in Studio One. Misschien heb jij een USB apparaat aangesloten waardoor de virus gaat bokken....

Wat enorm bij mij scheelde was een dedicated USB PCI kaart in mijn PC, voor alleen de Virus Snow. Ondanks dat, ook nog wel vaak problemen in Studio One met crashen van de software of zelfs de hele PC.

Sinds kort erachter gekomen, dat de combinatie met mijn Roland SH-201 en andere USB apparaten veel fouten veroorzaakten binnen Windows. Nu synth er even afgehaald en ondanks dat de snow een eigen USB interface heeft en hier geen problemen mee zou moeten hebben, loopt het nu wel zonder enige vorm van crashen in Studio One. Misschien heb jij een USB apparaat aangesloten waardoor de virus gaat bokken....

Mag ik vragen welke USB kaart je dan gebruikt? Zie wel eens staan dat je er een met een voedingsbron moet hebben maar heb daar verder niet veel verstand van..

4. Virus TI is like a nasty diva and doesnt accept every place on your computer ;) U need a free USB with no other devices sharing this place. Keyboard and Mouse should be on an extra USB Root. In my case,
i finally plugged the Virus in the left front USB Slot, cause this uses not USB 3 and its on the other USB Roothub than Mouse and Keyboard.
If you need a PCI Express or PCI Card, the following Chipsets wont work with Virus:

NEC Chipset since Win 7
Renesas Chipset
Via Chipset in general

I think, if i would have to buy a USB Card, i would choose a TI Chipset (Texas Instruments) but not tested yet ;-)

Van deze bron: http://www.virus.info/forum/index.p...DPC-latency-krackle-and-out-of-sync-problems/

Ik heb veel gezocht naar TI chipset USB PCI-e adapters maar er zijn er maar heel weinig en je moet goed zoeken. Ik heb echter geen ruimte omdat ik al een FIrewire PCI-e kaart heb en zo slim was een compact mainboard te kopen.

Ik heb ook een tijd gestoeid met mijn virus, af en aan verschillende dingen geprobeerd.

Mijn oplossing is nu dat ik via audio out van de virus alles doe.(maar ik heb daar ook de mogelijheid voor) Dan heb ik het minste issues (maar nog steeds niet issue-loos) Ik belast hem alleen ook wel heel zwaar. Laatste drivers zijn wel essentieel.

Het is wel wat behelpen, heb ook vaak overwogen om mijn TI desktop te ruilen voor een Snow ;) omdat als ik toch issues heb, ik liever een kleinere footprint heb...

Het is volgens mij gewoon een mix van je hardware of je issue vrij bent of niet (wat in 80% van de gevallen is). Zo erg als bij jou heb ik het echter nog niet gehoord. Net uit de doos en alles blijft al hangen. Ook andere USB kabel geprobeerd?

Van deze bron: http://www.virus.info/forum/index.p...DPC-latency-krackle-and-out-of-sync-problems/

Ik heb veel gezocht naar TI chipset USB PCI-e adapters maar er zijn er maar heel weinig en je moet goed zoeken. Ik heb echter geen ruimte omdat ik al een FIrewire PCI-e kaart heb en zo slim was een compact mainboard te kopen.

Ik heb ook een tijd gestoeid met mijn virus, af en aan verschillende dingen geprobeerd.

Mijn oplossing is nu dat ik via audio out van de virus alles doe.(maar ik heb daar ook de mogelijheid voor) Dan heb ik het minste issues (maar nog steeds niet issue-loos) Ik belast hem alleen ook wel heel zwaar. Laatste drivers zijn wel essentieel.

Het is wel wat behelpen, heb ook vaak overwogen om mijn TI desktop te ruilen voor een Snow ;) omdat als ik toch issues heb, ik liever een kleinere footprint heb...

Het is volgens mij gewoon een mix van je hardware of je issue vrij bent of niet (wat in 80% van de gevallen is). Zo erg als bij jou heb ik het echter nog niet gehoord. Net uit de doos en alles blijft al hangen. Ook andere USB kabel geprobeerd?

Een andere USB kabel geprobeerd maakt ook geen verschil.

Het vervelende is dat het probleem zich weer net op een andere manier voordoet. Soms werkt hij een tijdje prima, maar loopt dan ineens vast, andere keren wordt hij niet herkent en soms crashed mijn PC als ik de vst open..

Ook ben ik alleen met een midi kabel aan de slag gegaan, dus zonder USB aansluiting en luisteren via de outputs op de virus, tot mijn verbazing loopt zelfs dan de virus af en toe vast. Maar nadat ik de firmware opnieuw heb geinstalleert blijkt dat probleem nu opgelost te zijn (maar voor hoelang is maar de vraag).

Het vervelende is dat de problemen zich iedere keer weer op een net wat andere manier voordoen dus het is voor mij bijna een onmogelijke taak om erachter te komen waar het probleem nou precies ligt... Iedere keer wanneer ik denk dat het opgelost is begint er weer wat anders te fucken :engel:

Hij gaat volgende week terug naar bax, die moeten er maar mee naar de slag want kan er zo echt niet mee werken en heb toch het idee dat er iets aan de synth zelf niet helemaal pluis is..

Back