Asio or Directsound

tnk

Newbie
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen een Asio driver en een DirectSound driver?

Thnx.

Wat ik zelf ondervonden heb is dat ik zonder ASIO niet gebruik kan maken van al mijn outputs.

Theoretische kennis heb ik er niet van

DirectSound hoort bij DirectX. DirectSound gebruik je eigenlijk alleen in Sonar, ik geloof dat er bij bepaalde kaarten een behoorlijk goede latency behaald kan worden.

ASIO is de standaard voor low-latency drivers van Steinberg, maar deze wordt door alle andere fabrikanten behalve Cakewalk / Sonar ook gebruikt.

Simpelgezegd, wil je je softsynths real-time bespelen via Midi, heb je ASIO nodig, anders hoor je pas na 20 seconden het geluid wat je aanslaat, schiet niet op. Niet voor alle geluidskaarten zijn deze drivers echter beschikbaar.

Ja ik werk met veel VSTi's dus dat zal dan wel. Nou heb ik een SbLive met een gekraakte Asio driver [kX project?], zijn er voordelen aan de Asio driver 2 van de Audigy?

Als je bedoelt dat een andere geluidskaart een verbetering zou betekenen?

In dit geval met een Audigy 2 ga je er niet op achteruit maar ook niet met grote sprongen op vooruit.

Een wijze chinese man zei ooit eens.
"De beste methode is die die werkt"

Low-latency is tegenwoordig ook haalbaar met WMA drivers, oftewel DirectX. Maar dat geldt zeker niet voor alle kaarten!

Het is echt een beetje aanknoeien met die soundblasters hoor, zelfs met de KX project drivers heb ik nog steeds 5.33 ms latency en dat is veelste veel, vooral als je b.v. een pianosample wil bespelen ofzo, daarbij genereren die soundblasters gewoon heel veel ruis en samples klinken niet "vet". Er zijn plenty andere geluidskaarten welke beter zijn dan sb´s, zijn ook zat threads over, moet je effe zoeken op de forum.

hoe zit dat met dat kxproject driver spul,ik heb hier nog een awe32 liggen van een halve meter,misschien kan ik er wat mee:D

groet vin

Back