Schoppenheer- Massapsychose

Ik vind em okee, lekker.
De vocals mogen wat mij betreft wel iets helderder en meer naar voren.
Kan het ook zijn dat het laag ietwat muddy is? Anyway, dat is denk ik meer details.

Ja ok ik kan het nog aanpassen allemaal duskom maar door met die feedback.

ZIjn mensen het eens dat de vocals helderder en meer naar voren moeten?
In het refrein raken ze idd een beetje ondergescneeuwd, moet ik nog aanpassen

Maar ook in de coupletten?

thnx het is een subtiel verschil

Maar ja bijna alles in mixen is subtiel.

Het is in alle opzichten vergelijkbaar met goed koken

Ook deze vind ik wel weer dik. Tekst vind ik niet overal even sterk, het werkt ook niet echt naar een punt toe. Maar dat kan ook smaak zijn, ik ben qua NL-hiphop eigenlijk alleen maar onder de indruk van Def P. :) Muzikaal is het wel prima in orde. Wat dubstepinvloeden in het refrein, nice hoor.

De wending na een minuut of drie vind ik ook tof, lekker freaky.

THnx

Ja is zeker een smaak ding.
Want ik ben zelf weer helemaal geen fan van def p en zijn teksten

Overigens heb ik een heel breed scala aan teksten. Van abstract poetisch tot paranoide psycho als deze.

Het enige wat ik zo snel kan aanvoeren is dat ik wat (sub)basjes mis in bepaalde passages.
Voor de rest : erg tof !

Welke passages?
Het laag mixen is nog niet mijn sterkste kant
Deels vanwege mijn akoestiek, deels omdat ik het moeilijk te horen vind.

Lekker spooky! Wel is't meer een individu die wat in de war lijkt te zijn, dan een massa... :-)

Welke passages?
Het laag mixen is nog niet mijn sterkste kant
Deels vanwege mijn akoestiek, deels omdat ik het moeilijk te horen vind.

Ik bedoel het eerste couplet, na het intro, en dan waar dat herhaalt. Misschien allen de 2e/3e keer meer bas er in .. ik zeg niet dat ik het zo niet mooi vind, maar ik hoor ze er bij in mijn hoofd terwijl ik luister. Lijkt mij tof :)

Oh en ik bedoel niet meer bas als in met EQ, maar echt een bas/sub loopje er bij.

ja ok begrijp ik, maar dat subbas moet ik vervolgens gaan eqen dat het niet in de weg zit met de kick :)

En dat is een moeilijk hoorbaar gebied

ja ok begrijp ik, maar dat subbas moet ik vervolgens gaan eqen dat het niet in de weg zit met de kick :)

En dat is een moeilijk hoorbaar gebied

De kick zou niet in het sublaag moeten zitten, maar er net boven. Zo zitten ze elkaar niet in de weg.
Als dat wel zo is kan je misschien wat side-chainen?
Ik vind het laag gebied ook vrij moeilijk te beoordelen in mn eigen tracks. Is een vak apart!

Zoals gezegd, misschien eens profi laten masteren? Of doe je dat al ergens..

Wel ik ben gewoon een arme muzikant met een uitkering. Dus iedere track masteren gaat me niet lukken.
Als ik hier een clip bij zou laten maken zou ik em inderdaad kunnen laten masteren.
Ik doe zoveel mogelijk al in de mix, maar inderdaad het laag is een vak apart en masteren is een vak apart.

Ik ben ook geen masteraar, maar er lopen er hier wel wat rond. Misschien dat ze je willen helpen voor weinig/gratis.
Al is het maar om te kijken hoe het kan klinken?

Maar de bas is inderdaad erg dun nu en er is nog wel ruimte in het 30-60 hz gebied om de bas te dubbelen daar.
Ik kan de kick lowcutten tot 60 hz. En dan de kick ruimte geven van pakweg 60 hz tot 250. En daar boven dan het hoorbare basgedeelte knallen dat ook weer bestaat uit twee lagen! Als ik dit gedaan heb geef ik ff een update.
Kijk zo komen we ergens, iedereen bedankt

Hoe erg heb jij je ingebeeld in een psychoot? De muziek erachter zegt me wel wat.
proefpersoon van de geflipt elite man man hoe kom je erop. Maar je verklaart wel de elite als geschift.
Ik luister gewoon 10 keer, waarom weet ik niet.
Je ogen ze hebben het verkeerd. Ik ben geboren op de "DAR?" Meer panaroide door te denken dat "ze"alles van je weten,
tijd voor de tweede fase, ik vind het toch redelijk tegenstrijdig dat je je gek laat maken en dit uitdraagt naar de "massa""
Gewoon gewaagd en gedurfd, mijn complimenten voor de tekstdichting en de muziek erachter geniaal.
Waarom ben jij dan een werkeloze muzikant?
Je ziet me niet hier en niet daar. Hysterische lachje goed gekozen. ik snap niet echt alles wat je hiermee bedoeld maar toch wat een inlevingsvermogen. En de creativiteit niet te vergeten.
Maakt indruk, zeker de tekst, het onderwerp en de manier waarop je dit uitdrukt.

Back