MOSS technologie beschikbaar op alle Korg workstations?

Hover

-
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Korg Z1 maar heb nog geen geschikt exemplaar gevonden. Korg heeft dit beestje ook in kaartvorm,de EXB-MOSS. Misschien kan ik op deze manier toch nog gebruik maken van de MOSS-technologie.

Kan deze kaart in alle Triton modellen, ook de Triton Le?

En hoe zit het bij de Trinity, is dat dezelfde kaart of is dat hier de reincarnatie van de Prophecy op een kaartje?

Zijn er eigenlijk verschillen tussen de Z1 en deze kaart?

Txs voor de info

Txs voor de info

Hoi Synic,

Alvast bedankt voor je snelle reaktie. Op www.tritonheaven.com staat er sinds vandaag een link naar www.objectivation.com/triton/data.xls.

Daarin worden de verschillende Tritons met elkaar vergeleken op basis van de specs, en ja het MOSS-board kan ook in de Triton Le.

Hopelijk vind ik nu gauw of een Z1 of een Triton met MOSS-board. Mijn voorkeur gaat echter uit naar een Z1

Luc

PS bedankt dat je ook de link naar de vorige thread toevoegde, de info daar was minstens zo interessant.

Shame on me for not looking for the answer in past threads

Re: Txs voor de info

Re: Txs voor de info

Origineel geplaatst door Hover
PS bedankt dat je ook de link naar de vorige thread toevoegde, de info daar was minstens zo interessant.

Shame on me for not looking for the answer in past threads
Het is je vergeven ;)

Ik heb het voordeel dat ik al aardig lang bij dit forum zit en weet wat er allemaal al behandeld is

En volgens mij is die Z1 tegenwoordig voor een redelijk goede prijs tweedehands te krijgen
Dat maakt hem zeker interessant

Origineel geplaatst door Synic
Het MOSS board heeft maar 6 stemmen, de Z1 12 (uitbreidbaar naar 18 )

Maar het kan worden toegepast op alle Triton modellen, de normale, de LE en de Studio (de rack versie weet ik niet zeker.....)

...

Ik kan me vergissen, maar de Triton Le heeft toch helemaal geen optie voor het MOSS-board, maar alleen het Sample board?
Ik heb zelf net sinds een week een Triton Le, maar ik kan me niet herinneren het MOSS-board ooit in de specs te hebben zien staan als optie.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw

Ik kan me vergissen, maar de Triton Le heeft toch helemaal geen optie voor het MOSS-board, maar alleen het Sample board?
Ik heb zelf net sinds een week een Triton Le, maar ik kan me niet herinneren het MOSS-board ooit in de specs te hebben zien staan als optie.
Damn, je hebt gelijk!

Ik heb het even opgezocht, de Triton LE kan niet worden uitgebreid met een MOSS board!!!!

Ik dacht dat het wel kon, aangezien hij ook kan worden opgewaardeerd met de sampler optie
Maar dat is een ander soort upgrade

Bummer.....

Sorry voor de foutieve info, Hover

Ik was hier eerlijk gezegd al vrij zeker over, maar je weet maar nooit of ze ineens de mogelijkheid bieden om in de Le wel een MOSS in te bouwen...
Maar ook zonder MOSS red ik het wel, ik heb tenslotte ook een JV-1010 voor vele andere sounds.... en ik vond de gewone Triton toch net ff iets te duur :)

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Ik was hier eerlijk gezegd al vrij zeker over, maar je weet maar nooit of ze ineens de mogelijkheid bieden om in de Le wel een MOSS in te bouwen...
Maar ook zonder MOSS red ik het wel, ik heb tenslotte ook een JV-1010 voor vele andere sounds.... en ik vond de gewone Triton toch net ff iets te duur :)

De Triton is zo prijzig omdat het een workstation is.
Vooral de seq is duur. En die heb je niet nodig als het alleen om de geluiden gaat
Met de Korg Z1 ben je dus inderdaad beter uit.

Last edited by a moderator:
Back