Houten zijkanten vervangen / restaureren

Beter :mega: Met 'n rollertje gedaan of gespoten? Ziet er erg strak uit hoor :)

Volgens mij is dit met een roller gedaan, maar wel in een verwarmde ruimte. Vanwege het fineerwerk doe ik deze klus niet zelf maar laat ik het doen. 'Mike' van Vintage Repair doet ook spuitwerk als dat nodig of gewenst is, zelfs politoeren kan als je dat zou willen. :-)

Mijn Maxi Korg is klaar om opgehaald te worden, Mike van vintage repair is inmiddels aan een 2e Maxikorg bezig voor iemand anders, die wordt in massief Mahonie uitgevoerd. Gaat ook heel mooi worden. :W

zebrano-fineer-gelakt-1.jpg

zebrano-fineer-gelakt-2.jpg

zebrano-fineer-gelakt-3.jpg

zebrano-fineer-gelakt-4.jpg

zebrano-fineer-gelakt-5.jpg

zebrano-fineer-gelakt-6.jpg

Nou, de Maxikorg is gearriveerd en het resultaat is fa-bu-leus geworden.. echt. Wow..!

Mike van vintage repair heeft zeer vakkundig werk geleverd, het fineer zit er fantastisch op en het lakwerk is ook zeer goed gedaan,
de houtstructuur en kleur komen enorm goed tot hun recht en contrasteert geweldig met het zwart van de synth.

Kan me niet voorstellen dat er een mooiere Korg Maxikorg ergens op deze planeet te vinden is.
Als je overweegt om het houtwerk van je synth te laten opknappen of vervangen, ik kan Mike van vintage repair absoluut aanraden, je synth knapt er enorm van op!

korg-maxikorg-finished-1.jpg

korg-maxikorg-finished-2.jpg

korg-maxikorg-finished-3.jpg

Ik vind met dat donkere tapijt in je studioruimte de kleur hout ineens heel goed tot zijn recht komen. Nice!

als ik foto's zie met zo weinig kabels, vraag ik me altijd af hoe intens er 'gewerkt' wordt aan muziek. Moet je mijn kabelspagetti eens zien hier :)

Mooi hoor allemaal! heel mooi, Demian

Thanks, het is echt super wat voor topkwaliteit Mike geleverd heeft, maar hij heeft dan ook meer dan 20 jaar ervaring in antiek restauratie en custom houtwerk.
Ik zal binnenkort ook foto's plaatsen van de mahonie uitvoering van de Maxikorg voor iemand anders, en van mijn Octave Cat waar hij nu aan bezig is, en daarna mijn Monopoly.. Joooo... :D

Als het houtwerk van je synth het enige is wat er niet nieuw meer uitziet dan is dit een geweldige fix en nog betaalbaar ook trouwens!

Sexy! Maar eh Nieuwe foto's? Of lees ik er overheen?

Op dit moment worden m'n oude zijkantjes van de Octave Cat hersteld.
Er zaten krassen in de lak en het hout was flink verkleurd.

Tevens worden er nieuwe houten zijkantjes van massief Zebrano gemaakt die op de Cat zullen komen.
De originele zijkanten hou ik voor het geval ik hem in originele staat terug zou willen brengen.
attachment.php

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 140
De nieuwe zijkantjes voor mijn Octave Cat zijn ook weer binnen, ziet er bruut uit.. :D

De originele zijkantjes heb ik ook opnieuw laten schuren en spuiten, zal binnenkort wel even een foto maken.

hout-vervangen-synthesizer-1.jpg

hout-vervangen-synthesizer-2.jpg

hout-vervangen-synthesizer-3.jpg

Wederom weer uitgevoerd door www.vintagerepair.nl

Ik moet hier leren wegblijven voor ik t virus beet heb en de monopoly laat doen :-"

Back