Houten zijkanten vervangen / restaureren

Mooi, strak.
Maar ik had een stuk echt hout gekozen, ik wil de discussie niet weer opratelen hoor. :)

Er wordt ook als ik het wil een hardhouten versie gemaakt, maar het is maar de vraag wat mooier of beter is., maar het Zebrano ligt al voor me klaar.
Vanuit het oogpunt dat er vroeger altijd gefineerd werd is het een overweging om dat ook te doen.

Daarbij heb je met rondom gefineerd plaatmateriaal nooit zichtbaar kops hout, niet dat dat niet zou mogen,
maar met fineer zie je overal de houtnerf, bij massief hout niet, maar heb je weer andere effecten, zoals dosse, kwartiers, en over gebogen vormen zie je overloop van dosse, kwartiers en kops.

Van beide valt wat te zeggen, het is maar net wat je bereiken wil met dit soort maatwerk.

Stuur me eens een prijs voorde mp van mooi hout te voorzien? Had ooit een prijs van iemand op FB synth freaks, maar voor dat geld kocht ik een tr 8 :)

prachtig! complimenten en veel plezier ermee

Thanks, ik kan niet wachten meer inmiddels om er op te spelen, de synth is van verkoper direct naar restaurateur gegaan, volgende week ga ik hem ophalen en mijn monopoly langs brengen om te laten doen. De oude houten zijkantjes van de maxikorg worden trouwens naar originele staat teruggebracht en zijn dan straks een reserve setje.

Ziet er heel mooi uit, demian!

Omdat het hierbij aansluit, weet iemand misschien welke houtsoort de standaard Moog Voyager XL heeft? Op de Wikipedia-pagina staat 'walnut, cherry or maple', maar welke het nu is?

Ik wil mijn M5N voorzien van houten panelen in dezelfde houtsoort, vandaar deze vraag…

Alvast bedankt voor jullie reactie

Die vraag kun jij alleen beantwoorden, want jij hebt een van die versies.

Walnut
walnut_wood_header.jpg

Cherry
cherry_wood_header.jpg

Maple
maple_wood_header.jpg

Zag net deze voorbij komen op FB.
Ook wel mooi.

Attachments

• 11053393_10205356950536906_2326687695248663507_o.jpg
    11053393_10205356950536906_2326687695248663507_o.jpg
    46,9 KB · Bekeken: 134
Je hebt natuurlijk ook nog: rosewood (palissander), vroeger veel gebruikt voor gitaren en andere muziekinstrumenten. Maar dat mag niet meer verhandeld.
Hier van dezelfde site nog een aardig stukje: 50 Shades of Cherry

Rosewood is nog wel verkrijgbaar hier en daar, op ebay wordt rosewood fineer aangeboden, (wil ik wat van gaan bestellen misschien binnenkort)

De met Zebrano gefineerde paneeltjes zijn nu 2x gelakt.. Dit is precies hoe ik het voor ogen had hoe het moest worden. Nog heel even en dan staat de synth bij me thuis. Eindelijk. 8~

zijkantjes-gelakt.jpg

Mooi(er)!!! :mega: Vind het contrast van de nerven iets kleiner.. oogt natuurlijker zo :)

Back