red bull music academy

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Kijk eens wat een koel linkje ik heb gevonden:

http://www.redbullmusicacademy.com/index.php

er staan tutorials op en sessies met de mensen uit de scene. Ik heb er een paar bekeken en het stukje van hip-hop producer Madlib is wel lachen....

hij record een nummer in 15 minuten.. met een Boss sp-303 en neemt het op op een 8 track cassette multitrackertje.. en tadaa.. album klaar en word gereleased...

Klinkt koel.. maar of het inderdaad zo is?

Nouja, sjek uit die site....

Ik zou best wel weer een broodtrommel willen kopen en bijpassende melk-beker... ik wil daar best naar school toe.. lijkt me erg tof.. Heb er al wat items over gezien op tv.. Leuk man... lesjes in mixen en muziek productie...

Re: red bull music academy

Origineel geplaatst door Furious5
Kijk eens wat een koel linkje ik heb gevonden:

http://www.redbullmusicacademy.com/index.php

er staan tutorials op en sessies met de mensen uit de scene. Ik heb er een paar bekeken en het stukje van hip-hop producer Madlib is wel lachen....

hij record een nummer in 15 minuten.. met een Boss sp-303 en neemt het op op een 8 track cassette multitrackertje.. en tadaa.. album klaar en word gereleased...

Klinkt koel.. maar of het inderdaad zo is?

Nouja, sjek uit die site....

Ik ben echt een liefhebber van madlib zijn muziek, maar ik heb het idee dat die gozer iedereen voor de gek houd bij de red bull music academy.

Ten eerste omdat ie zegt dat ie voor al zijn huidige tracks een SP303 heeft gebruikt (heb je ooit gehoord en gezien hoe lo-fi dat apparaatje is?), terwijl hij in de studio een MPC en een SP1200 heeft staan. Ten tweede omdat je binnen een kwartier nooit op een 8 sporen tape recorder een track op kan nemen. En ten derde omdat die gast altijd al supergeheimzinnig doet over zijn productie methodes.

ik weet niet beetje sponsering is echt wel ok maar REDBULL music acedemy vindt ik een beetje te ver gaan, straks krijg je ipv een gewone hts bouwkunde de "black&decker academy of drilling" ofzo

@c code ik heb het al in meerdere interviews gelezen van hem hoor.

en ik vind izjn beats aardig lofi klinken maar als je alle sporen apart mixt zal dat ook wel schelen

en zal wel geen tape multitrack zijn want er zit maar 1 output op die sp303 dus meot wel iets met hd zijn lijkt me

shades of blue is trouwens een erg vet album....

Origineel geplaatst door Christov
@c code ik heb het al in meerdere interviews gelezen van hem hoor.

en ik vind izjn beats aardig lofi klinken maar als je alle sporen apart mixt zal dat ook wel schelen

en zal wel geen tape multitrack zijn want er zit maar 1 output op die sp303 dus meot wel iets met hd zijn lijkt me

shades of blue is trouwens een erg vet album....

@christov:

Madlib doet alles met TAPE, als je dat filmpje goed hebt beluisterd en oude interviews met hem leest beweert hij een hekel te hebben aan alle DIGITALE opname methodes. Dus ik neem aan dat hij alle dingen die hij op zijn SP303 maakt spoor voor spoor op zal moeten nemen, vandaar dat ik het ook bullshit vind dat hij 15 minuten over een track doet (inclusief voorbereiding, componeren en opname)...........ik vind het een beetje grootspraak.

Shades of Blue vind ik dus een oersaai album, dan hoor ik liever zijn Yesterdays New Quintet (ken je dat ?)

Leuke link!

Ik weet nog niet of alle informatie echt zinvol is, maar het is zeker leuk om te lezen. :okdan:

<snip snip> ...

OK, I'm cutting out the bits of these sounds that we don't need.

RBMA: So now we need to save this. We'll give it a name and make an instrument of it. And in true computer style, we have just crashed. This is why we saved earlier. I'm gonna have to restart the computer now.

CARL: This is the one of the reasons why I don't use Pro Tools and Logic to record everything.

<snip snap>

Grappig stukje van CARL :)

Back