Wootson - The Nineties Haven't Ended [Korg Volca Sample]

Wootson

Ouwe rot
https://soundcloud.com/wootson/the-nineties-havent-ended

Wederom een complete track gemaakt met de Korg Volca Sample (klein maar fijn). Moet nog een aantal zaken tweaken, dus beschouw het op dit moment maar als een luxe demo track.

Reverb effect: Korg Volca Sample.
Infinite Filter en Vinyl Break effects: Korg Mini Kaoss Pad 2S.
Opgenomen met: Korg Mini Kaoss Pad 2S.
BPM/tempo: 120.
Swing: 25.

Ja, gewoon lekker! Ik was even 15 terug in de tijd. Het enige dat ik nog mis is een clap op elke tweede tel, en dan vanaf 2:08. Ik hoor hem nu eigenlijk in twee filletjes. Misschien nog wat congaatjes links en rechts. Tikkie luider. Maar dan issie inderdaad mooi af. :okdan:

Leuk dat je ook dit soort tracks maakt.

Klinkt lekker - lekker basic.. Mooi spaarzaam de Kaoss Pad gebruikt, in plaats van los te gaan met alles wat hij kan..

Ja, gewoon lekker! Ik was even 15 terug in de tijd. Het enige dat ik nog mis is een clap op elke tweede tel, en dan vanaf 2:08. Ik hoor hem nu eigenlijk in twee filletjes. Misschien nog wat congaatjes links en rechts. Tikkie luider. Maar dan issie inderdaad mooi af. :okdan:

Leuk dat je ook dit soort tracks maakt.

Eén pattern heb ik aangepast zodat deze nu een clap sound erbij heeft. Het stuk van de track waar dit pattern in voorkomt is nu ook iets langer. Of dat zo blijft is nog niet zeker.

Conga's en dergelijke is helaas geen plek meer voor omdat een pattern maar tien sounds kan bevatten en alle tien patterns reeds gebruikt zijn voor een onderdeel in de track. Valt natuurlijk wel allemaal bij te monteren binnen een DAW. Maar misschien word het dan ook wat te druk?

Wat betreft het volume: de track is normalized tot 0 dB. En van mastering technieken om het volume op te krikken heb ik helaas geen verstand.

Het maken van muziek binnen één genre gaat op de lange duur toch vervelen, dus vandaar dat ik gewoon muziek blijf maken in meerdere genres (ambient-achtige muziek en 90's dancemuziek).

Klinkt lekker - lekker basic.. Mooi spaarzaam de Kaoss Pad gebruikt, in plaats van los te gaan met alles wat hij kan..

Het is inderdaad basic, maar dat is opzettelijk zo gedaan. Ben zelf namelijk niet zo kapot van de hedendaagse overgeproduceerde dancemuziek en prefereer meer de 90's stijl.

Onderstaand de vernieuwde versie van de track. Zitten wel nog enkele schoonheidsfoutjes in m.b.t. het activeren van de Kaoss effects. Later deze week zal ik nog een final versie opnemen en online zetten op Bandcamp/SoundCloud.

https://soundcloud.com/wootson/the-nineties-havent-ended

Vandaag is deze track opnieuw opgenomen en het resultaat staat nu online op SoundCloud.

Back