behringer koopt tc group

TC electronic zijn toch al ruisbakken, dus misschien dat het daarom aantrekkelijk was voor Behringer.

Een groep koopt een andere groep en wordt een grotere groep. Maar om nu te gaan concluderen dat bv Tannoy speakers in de toekomst een andere kwaliteit gaan zijn omdat de groep die oa Tannoy bezit is overgekocht door een groep die oa Behringer bezit...ik zie de logica daarin niet echt.

Zat ik mijn Pa indertijd te plagen dat hij toen een Chinese auto had in plaats van een Zweedse na de overname van Volvo blijk ik nu zelf Duitse Tannoy's te hebben in plaats van Britse!:D

Turbosound is ook al een tijdje van Behringer.. qua producten lag de lat daar een redelijk stuk hoger dan een merknaam als dit doet vermoeden.. :D
Maar misschien dat de know how daar een toegevoegde waarde zou kunnen geven aan die plastic boxen die Berhinger nu op de markt zet.. 1200 watt 1500 watt.. (alsof het niks is...) Yeah!! :)

heb ooit setje gehuurd van turbosound. Luid zat, maar klank kon me toch niet overtuigen.

Klank van een hoog vermogen PA setje is nooit echt aangenaam "hi-fi" natuurlijk.. maar 'n beetje instellen kan een hoop goed maken.
Verder zijn amps ook bepalend natuurlijk.. vind met name die nieuwe amps met geschakelde voeding ook niet veel toevoegen aan de laagweergave.. het draagt gewoon minder..
Klinkt wel heel schoon qua laag maar zonder het fundament wat zo'n ouder, "niet-te-tillen" type versterker gewoon standaard allemaal wel had.

Turbosound is (of was) redelijk gesettled in de pro verhuur. Erg mooie kastjes hebben ze gemaakt. De TQ10 is best wel impressive.. of anders dees hieronder, (wel 'n stukje groter..) :D

66665a.jpg

Turbosound... De TMS-serie ging indertijd als zoete broodjes van de hand.
Ook Flashlight was niet slecht.
Voor de echt mooie klank op hoog vermogen had je natuurlijk Meyer Sound nodig :engel:.

Cheers,
Exo. :mega:

Dat zijn wel wat grotere systeempjes.. maar mooi idd :okdan:
Meyer is erg mooi maar dan moet je wel heeeeel diep in de buidel tasten voor een beetje leuk systeem.

Ik vind RCF een goede compromise tussen kwaliteit en prijs. Erg goed spul :)

EAW is ook mooi. Maar ik mis daar ook een beetje de meer compactere hoorn loaded setjes... zoals een merk als Community al jaren terug op de markt zette met de RS/SLS systemen.. Dat met gevuld met nieuwere NeoDymium drivers zou top zijn :)
Kocht een paar jaar terug 'n setje JBL PRX 635 (1500 watt). Klinken zeker mooi op het mid maar qua geluidsdruk met een subwoofer winnen 2 RCF 310a speakertjes (oudere, 350 watt versie) het met gemak van die 1500 watt JBL. (en dat zou volgens de specs niet moeten kunnen)

Bij Turbosound zit er echt totaal niets spannends meer tussen.. evenals bij Behringer (waar het draadje een beetje over ging :D)

Back