Behringer RS-9 Leds

musicheaven

Ouwe rot
Net zoals een paar andere mensen op het forum, heb ik een gloeiende - pun intended - hekel aan blinkende leds, felle leds, leds die bewegen zonder reden. Meestal zijn ze gewoon overbodig voor mij.

De RS-9 lijkt me een spotgoedkoop modulair drumsequencertje, maar die witte (?) leds van de 'cursor' (die altijd door je pattern loopt van links naar rechts en van boven naar onder) storen me enorm. Ik weet dat dit standaard is in (drum)sequencers, maar ik vind dat vaak gewoon irritant.

De rode leds, die de geactiveerde steps tonen, zijn uiteraard noodzakelijk en storen me minder.

1) Een optie om de 'cursor' af te zetten heeft de unit niet.. stap (2)
2) Betreft het, per step, 1 enkele led die van kleur (dus van rood naar wit) verandert? In dat geval valt er ook weinig aan te doen..
3) of (hopen maar :) ) is er per step een rode én een witte led? In dat geval kan ik de witte led gewoon overtapen.

Iemand een idee?

Ik zou het wel aan de support van behringer vragen, maar dat moet je eerst registreren en door een wirwar van rommel klikken. Niet erg uitnodigend.

hoi Steve, ja ik ken het gebruik van schilderstape. :D
Maar mijn vraag is wat complexer: je kan niet gewoon tape OP de drukknoppen plakken, want de rode leds moet je wel zien. Zie heel mijn uitleg in mijn beginpost

Iedereen zijn eigen voorkeur uiteraard maar de witte led is m.i. wel degelijk noodzakelijk om te zien of je clock wel synchroon loopt met de rest van je setup. Ik ben in ieder geval blij met al mijn sequencer leds zodat ik kan zien welke achterloopt en bijvoorbeeld een reset nodig heeft.

Eventuele oplossing:
De witte led scrolt door de 16 stappen in step mode. Als je de modus echter verandert naar pattern mode geeft een rode led aan in welke pattern je werkt en wordt je pattern afgespeeld zonder dat je de witte en rode leds ziet. Je ziet dan alleen 1 van de (volgens mij) 16 locaties. Je kan dus gewoon een pattern maken in step modus, dan pattern selecteren en weg zijn de witte leds.

Ik vind de lichtsterkte van de witte leds overigens alles behalve storend. Kan mij ook mateloos irriteren aan leds die je bijna verblinden maar de rs doet dat niet.

Hoi Synthiaks,
bedankt voor je antwoord!

Ja inderdaad, op zich zijn de leds niet zo sterk op de rs9 (posts van andere mensen op het net bevestigen dit) maar mij storen ze.

Goede oplossing van je, maar als ik het begrijp kan je dan live niets meer veranderen? Want dat is juist wat ik wil als ik met modular werk en niet met mijn daw, live knoppen draaien en ritmes en melodie veranderen :)

Nee, om live te wijzigen moet je echt in step modus werken. Als je kanalen live wil muten en activeren kan dat wel zonder dat je de sequencer ziet lopen. Ik heb hem trouwens nog niet veel gebruikt en gebruik hem voornamelijk om andere sequencers te clocken.

Nee, om live te wijzigen moet je echt in step modus werken. Als je kanalen live wil muten en activeren kan dat wel zonder dat je de sequencer ziet lopen. Ik heb hem trouwens nog niet veel gebruikt en gebruik hem voornamelijk om andere sequencers te clocken.
Ah, jij hebt m zelf? Ik begrijp dat de sequencer alleen per step globale accents kan programmeren en niet per instrument. Als je via midi noot informatie naar het apparaat verstuurt, stuurt ie dan ook per instrument verschillende accent CV waarden aan aan de hand van midi velocity?

Ah, jij hebt m zelf? Ik begrijp dat de sequencer alleen per step globale accents kan programmeren en niet per instrument. Als je via midi noot informatie naar het apparaat verstuurt, stuurt ie dan ook per instrument verschillende accent CV waarden aan aan de hand van midi velocity?
Ik heb echt geen idee.. ik gebruik hem vooralsnog alleen als uitgebreide clock generator voor andere sequencers en af en toe een analoge drum-trigger.

Back