elka c1000

nIQ

Stamgast
Hey mensen.

Ik heb de mogelijkheid om een elka C1000 aan te kopen voor bijna geen geld (200 euro). Ik heb echter wijnig info teruggevonden op het net over dit "electrisch orgel". Dus vroeg ik mij af of er iemand onder jullie hier wat imput over heeft, iemand die zo'n ding heeft of had. miss. Een deze weken ga ik hem wel eens bezichtigen en bespelen. De kans dat hij voor men neus verkocht word is klein aangezien het van een colega is en die niet gehaast is om het ding te verkopen en zeker niet advertenties gaat beginnen plaatsen.

De vraag is dus: hoe klinkt dit ding en wat valt er mee te doen?

thnx. for all imput!

-nik-

Hij is ERG GROOT..................

:D

Attachments

• dia1.jpg
    dia1.jpg
    26,5 KB · Bekeken: 133
De huidige eigenaar zou jou € 50 moeten betalen i.v.m. de verwijderingsbijdrage.

Ik zou zo'n kreng graag ritueel willen verbranden. :duivels: Laten we 'm insmeren met pek en veren, dan binden we de c1000 achter mijn motor en slepen 'm door de straten. Daarna: barbeque!!

Je bergrijpt dat ik €200 ruim te veel vind... :D

thnx. for imput

thnx. for imput

mensen bedankt voor de imput....

toch twijfel ik over de aankoop: dit ding kostte 2600 euro nieuw in 1990! en hij heeft midi en een begeleidingsautomaat.
Indd. een kolosaal ding en dat is zowat het enige nadeel dat ik zie : van de prijs krijg ik nog wel wat af.

Ook heb ik gezien dat heel wat van die elka's een synth gedeelte hebben met filters e.d. . Van dit model vind ik echter geen spec's..... Ook las ik dat de strings van elka heel leuk klinken,....

Ik hoop dus dat ik ergens iemand vind die ooit echt op zo'n ding speelde en weet wat die kan. Al die knopjes moeten toch een nut hebben. Volgens mij gaat het hier echt over iets meer dan het huis tuin en keuken orgel.

Dus als iemand ooit echt zo'n ding in handen had... I zou echt meer willen weten dan het feit dat dit ding wel goed zal branden...;)

Re: thnx. for imput

Re: thnx. for imput

Origineel geplaatst door nIQ
Ik hoop dus dat ik ergens iemand vind die ooit echt op zo'n ding speelde en weet wat die kan.

Ik zou echt meer willen weten dan het feit dat dit ding wel goed zal branden...;)

Ik werk al 16 jaar voor de toenmalig importeur van Elka. Maar ga lekker luisteren. :D :duivels:

Re: Re: thnx. for imput

Re: Re: thnx. for imput

Origineel geplaatst door Pim
Ik werk al 16 jaar voor de toenmalig importeur van Elka. Maar ga lekker luisteren. :D :duivels:

okey, nu weet ik tenminste dat je opmerking niet zomaar uit de lucht gegrepen is..... (sorry voor het wantrouwen maar..... )

Origineel geplaatst door Pim
Laten we 'm insmeren met pek en veren

Jiehoe! Het heilig woord is gevallen! PEK
Mijn weekend begint goed!

Pim, als je ik tegen kom krijg je een pint of een fijne balisto! :)

Nou ja, ik weet er niet zoveel van, maar gezien de andere reacties is iets een beetje positiefs misschien ook wel leuk.

Ik ben zelf van huis uit electronisch organist (altijd orgelles gehad), dus ik vind sowieso dat het gaaf is om een orgel te hebben, of in ieder geval die manier van spelen. Onze eigen Yamaha is naar boven verhuisd (daar kon je echt bijna niks mee), maar ik zou graag nog midipedalen hebben, zodat ik er eigenlijk een hand bij heb met het spelen. :P Maar als je een goed orgel hebt dan ben je natuurlijk in één keer binnen, en €200,- voor een orgel dat nog zo nieuw is, en, volgens die foto, zo uitgebreid, is echt totaal geen geld.

Specs heb ik ook niet gevonden, wel wat links waar je misschien wat aan hebt:
  • Hier kun je misschien een interessant mailadres vinden.
  • Ik weet niet hoe vaak deze site upgedate wordt, maar er staat dat ze een Elka te koop hebben in de summersale (op één derde in de rechterkolom), en dat je meer informatie kunt krijgen door ze te contacteren, dus misschien kun je ze mailen, net doen alsof je uit de buurt komt en zo informatie en specs krijgen?
  • Dit is een cd die met een Elka C1000 gemaakt is; ik kon geen soundbites vinden, maar misschien staan ze er toch als je beter zoekt, of anders heb je misschien andere kanalen om eraan te komen? Kazaa mag natuurlijk eigenlijk niet, maar als je het alleen maar gebruikt om een cd te checken, zoals je ook in elke muziekwinkel kunt, dan zie ik het kwaad niet van in. Maar dan moet je natuurlijk niet gaan branden achteraf (wat ik dan ook niet doe). (dit laatste erbij om even duidelijk te maken dat ik geen illegale wares loop aan te prijzen of zo)
Nou ja, zie maar wat je eraan hebt.

:doei:

thnx

thnx

Cheimoon,

bedankt vor de informatieve reactie....
Hier heb ten minste iets aan!
Of ik al dan niet dit ding ga aanschaffen zal afhangen van het feit of de andere groeppen in ons repetitielokaal het zien zitten dat er permanent zo'n kolos staat. Of het zou moeten zijn dat het ding echt niet klinkt natuurlijk. Volgende week ga ik eens een avondje op het ding tokkelen, we zien wel.
-Nik-

Heeft Tony Banks die niet nog eens gebruikt? Anders moet je Slipperman even wakkerschudden... :D

Orgels zijn lachen man!

Ik heb één of andere Hohner staan en ik doe er zelf bijna niks mee. Maar als er maten over de vloer komen hebben we er altijd dikke pret mee. Hij is alleen een beetje groot en luid....

Ieder zijn meug ! Als iemand graag een orgel bespeelt, dan doet hij dat toch zeker? Persoonlijk moet ik er ook niet zo veel van hebben, maar ik heb evengoed respect voor de organist dan voor de doorwinter Trancer, Raver, Hiphopper, Newager of wat dan ook.

nIQ wou enkel weten of er iemand nuttige info had ... en ik heb er maar weinig gelezen. Duffe reakties, hoor :gaap:

(maar ja, misschien is die van mij even duf 8o) )

Nou ... ik zou zeggen ... ga gewoon eens proberen bij die collega van je ;)

:doei:

Back