MPC500 ontvangt geen MIDI :(

tobias

Stamgast
Hallo Synthliefhebbers!

Ik heb laatst de MPC500 van een vriend proberen te MIDI-syncen met mn computer. Echter wil hij geen signalen ontvangen. Het rare is dat de eerste dag dat ik hem had aangesloten hij het wel even deed.

Ik heb aangesloten met een Steinberg Midex 8. Verder heb ik uiteraard gechecked dat het goeie midi kanaal werd gebruikt. De mpc500 stond op receive all, slave en ook heb ik de pads assigned tot de note die ik speelde op mijn computer. Dus dat kunnen we afstrepen.

Weten jullie misschien bepaalde handelingen die ik kan doen om dit probleem te omzeilen? Is dit een bekend probleem? Is de mpc misschien kapot???

Alvast ontzettend bedankt!

mvg Tobias

He,

Misschien kan je het ook even andersom proberen, computer laten clocken door de mpc. Gebruik je ableton?

Als je op mac zit (er is vast ook wat voor pc moet je even zoeken).. download even de midi monitor http://www.snoize.com/MIDIMonitor/

Dan kan je zien of het programma wat je gebruikt idd midi clock uitstuurt, en natuurlijk ook andersom handig om te zien of de mpc midi clock door de steinberg interface heen stuurt!

Back