Loopje nr. 78

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Zo, weer een prutswerkje klaar? Ben nieuwsgierig naar feedback en positieve of vernietigende kritiek! :-D

https://soundcloud.com/scepticist/under-construction-just-a-loop-78

:W Cheers,
Scepticist

Laatst gewijzigd:
Ik probeer mijn instelling van feedback geven weer te pakken. Ik vind de sound best stevig en de melodie is erg pakkend!

Je hebt een mooie thema neergezet. Je zou hier de loop kunnen "uitbreiden" (makkelijk tot 7+ minuten zelfs!) en elementen hier en daar in-en-out doen. Met een goede opbouw, break en einde heb je hier een leuk, sterk nummer.

Over de mix kan ik niet zo zeggen omdat ik niet in de box zit, ik heb deze met de goedkopere setting beluisterd.

De sounds en melodietjes vind ik tof. Het zou naar mijn bescheiden mening nog wel wat beter kunnen qua opbouw en mix. Het is nu een stuk muziek dat aan een stuk doorgaat zonder echte spanningsboog. Het begint ineens en is net zo abrupt weer afgelopen. Werk het eens uit met een aanloop, opbouw, break, climax etc. etc. Dat geeft je track veel meer dynamiek en maakt het interessanter om naar te luisteren.

De kick zou nog wat steviger kunnen, en de overige elementen wat helderder. Bijvoorbeeld door wat meer te pannen of eq'en. Wat extra hats/shakers/percussie zouden ook niet misstaan.

Je zou hier de loop kunnen "uitbreiden" (makkelijk tot 7+ minuten zelfs!) en elementen hier en daar in-en-out doen.

Zelf heb ik soms 't gevoel dan ik in 2 minuten wel klaar ben en de track langer maken, het ook langdradiger kan maken. Maar ik zal 'ns kijken wat ik kan doen.

Werk het eens uit met een aanloop, opbouw, break, climax etc. etc.
Ik las eerst je reacties bij andere tracks en daar stond ' lekker!' en toen kwam ik bij mijn eigen topic en toen werd ik weer aan het werk gezet! :-P Zelf dacht ik dat deze elementen aanwezig waren, maar misschien nog niet voldoende..

Maar dank voor het luisteren! En ik zal eens kijken of ik iets aan opbouw/afbouw/break/climax zal doen.
Wel is het verschuiven binnen m'n trackje weer een tijdrovend klusje.... :-S

1) Zelf heb ik soms 't gevoel dan ik in 2 minuten wel klaar ben en de track langer maken, het ook langdradiger kan maken. Maar ik zal 'ns kijken wat ik kan doen.

2) Wel is het verschuiven binnen m'n trackje weer een tijdrovend klusje.... :-S

1) Als je alle partijen tegelijkertijd laat lopen is het wel zo. Vandaar dat de feedback van Stupide goed onderbouwd is.

2) Het is eenmaal zo. Een verhaal heeft verschillende momenten en het gaat zeker niet in één keer lukken. Dus zie elke stap van de productie als een mini-verhaal en ga verder door tot het uitwerken van een compleet nummer.

1) Als je alle partijen tegelijkertijd laat lopen is het wel zo. Vandaar dat de feedback van Stupide goed onderbouwd is.

2) Het is eenmaal zo. Een verhaal heeft verschillende momenten en het gaat zeker niet in één keer lukken. Dus zie elke stap van de productie als een mini-verhaal en ga verder door tot het uitwerken van een compleet nummer.

Toch heb ik er op dit moment weinig energie voor... Vind 't wel best zo...
Maar misschien denk ik er morgen anders over.. :-)

Dat is ook zo, het is een deel van het proces. Je krijgt niet alles in een keer klaar.

Zolang je niet bij de titel een gay pakkende misleidende uitspraak moet plaatsen om aandacht te krijgen en dichtbij jezelf houdt heb je genoeg opties om verder dit nummer uit te werken.

Zolang je niet bij de titel een gay pakkende misleidende uitspraak moet plaatsen om aandacht te krijgen

Lol, nee.. :-D Daar heb ik geen behoefte aan... Vind de aandacht die ik krijg wel prima! Het leuke van weinig luisteraars is toch dat je de individuen nog ziet. En dat je het spannend vindt dat je opeens een volger uit bijv. Midden Amerika krijgt. Dit in tegenstelling tot wanneer je miljoenen fans hebt.. En ze laat misbruiken door je bodyguards.. Wel mopper ik hier even over mijn vrienden irl. Die reageren soms wat apatisch op mijn muziekjes.... :-P

Ok, er zit nu een intro van een paar seconden in! Dat is wel weer even genoeg gepruts voor vandaag.. :-)

Ok, er zit nu een intro van een paar seconden in! Dat is wel weer even genoeg gepruts voor vandaag.. :-)

Mooi zo. Morgen verder!

Hey Scep, Ik vind em goed klinken :)

Bij deze track hoor ik dat de kick goed zit.. lekker veel punch.. De hi-hats kunnen meer naar voren komen (ze werken wel maar zijn net iets te zacht).. en of shakers /perc toevoegen, zoals Stupide ook al aangaf.
Oh en een lekkere puncy Clap/Snare op de 2e en 4e tel (je weet wel...) zou ook kunnen werken... Verder vind ik hem qua compositie best lekker :mega:

In de mix zit meer ruimtelijkheid dan ik bij je andere tracks heb gehoord. Prima! Als het om de opbouw gaat, ga ik volledig met Stupide mee. De basis staat er nu. Probeer eens een echte break te maken in deze track. Da's een leuk begin en een overzichtelijk werkje.

Nogmaals dank voor het luisteren en uw onmisbare kritiek! :-)

Heb weer wat verder geprutst aan de opbouw:

Maar begin langzamerhand ´t deuntje wel genoeg gehoord te hebben... :Z

Deze versie is zeker beter dan de eerste die ik gehoord heb. Je kan de dynamiek gedurende het nummer nog gerust een stuk verder opschroeven. De ritmische elementen overheersen nog erg sterk, en dat geeft nog niet echt een rustpunt (al moet gezegd dat met een nummer dat zo kort is dat minder stoort - maar eigenlijk mag dit nummer zeker worden verdubbeld in lengte, dan heb je ook wat tijd om het muzikale verhaal te vertellen). De wending op 1:28 is heel welkom, die zit goed. Verder kan je wat meer pannen, vooral in de ritmesecties, want dat staat nogal in het midden allemaal. Het einde doet ook afbreuk aan het nummer.

Het zou zonde zijn als je dit soort projecten niet opwaardeert tot volledige nummers, want dat verdienen ze wel. Niet vervelend bedoeld, maar beter even vast- of doorbijten in een track dan halffabrikaten afleveren, naar mijn bescheiden mening.

Niet vervelend bedoeld, maar beter even vast- of doorbijten in een track dan halffabrikaten afleveren, naar mijn bescheiden mening.

Ik moest glimlachen van je reactie! Natuurlijk heb je hartstikke gelijk! :-)
Misschien dat ik nog de zin en energie vind om het beter te maken....

Of het trackje langer wordt weet ik niet. Ik heb soms gewoon de behoefte aan korte tracks..
Maar ik zal kijken of ik het dynamischer kan maken...

edit: Ik zie net dat ik alweer 2 likes heb op souncloud. Meestal is dat een teken dat ie klaar is! :-D

Laatst gewijzigd:
Ik heb besloten 'm maar even zo te laten. Twee likes op SoundCloud krijg ik niet vaak..
Ook is het meestal zo dat ik tijdens het maken van mijn trackjes vaak likes krijg, die ik dan weer verwoest door een update. Ook de eindversie krijgt altijd minder luisteraars dan aan't begin.. Dus waarom zou ik't afmaken? :-S

Nog een fijn pinksterweekend gewenst! Misschien ga ik weer'ns nadenken over een nieuw muziekje! :-)

1) Waarom je zo druk maken om die likes?

Nou, van mijn vrienden moet ik 't niet hebben... Dus ben ik blij met iedereen die mij op internet liked of volgt.. :-)

2) Misschien krijg je met een aangepaste versie wel veel meer likes. :)

Nou het is meestal zo dat de eindversie veel minder aandacht krijgt...

3) Fijn weekend!

Idd! :W

In mijn ervaring is het ook zo. Hoe meer versies ik post met eventuele aanpassingen, hoe minder interessant wordt voor potentiële luisteraars. Behalve als je veel netwerk online hebt, maar ja, hoe krijg je het voor elkaar? Dat is niet zo maar 1,2,3...

Het belangrijkste is, als je zelf tevreden bent met je nummer, en beslist deze te plaatsen, is dat toch mooi!

Back