synth sequencer en rgb led,

connected

Stamgast
Zou zo iets te maken zijn dat rgb led effecten een synth sequencer aansturen?

Hoe zie je dit precies voor je?

Je zou een kleursensor voor een LED kunnen hangen. Maar aangezien die LEDs zelf al door een stuk software worden aangestuurd, lijkt het me slimmer om de MIDI geiljk aan die bron te hangen; cut the middle man.

:DVolgens mij heb je de analoge vibrato / tremelo heruitgevonden maar dan voor aansturing die je zelf eerst moet programmeren:mega:

Ik sluit mij aan bij de wijze woorden cpvan connected

Is het niet logischer om de leds op de sequencer te laten reageren? Beetje zoals hier?

De rgb led techniek is best een heftig effect. De software leest een pixel plaatje in een blokdiagram af van boven naar beneden. Je kan allerlei plaatjes gebruiken voor een bepaald effect.. Eigenlijk is het een soort kleuren sequencer. Als je daar nou een step sequencer zou op aan sluiten , en de kleuren vertalen naar gekozen midi noten.

Maar dan bedoel je dus een bitmap-sequencer. Dat heeft met RGB-leds niet zoveel te maken.

Het zou dan wel (vanuit tonaal oogpunt) praktisch zijn om er een quantizer op te zetten, en om R, G en B om te rekenen naar iets nuttigs; als je er http://en.wikipedia.org/wiki/Relative_luminance van maakt heb je 1 waarde die je bijv. naar toonhoogte kunt omrekenen.

Dit moet met een beetje Python eigenlijk wel te doen zijn, als het niet realtime hoeft. Max/MSP moet het volgens mij ook wel kunnen.

Back