28ste pepsi/cola test..

DRe

SSM spacestation
Last edited by a moderator:
kan de track niet vinden maar ik ga sowieso voor de COKA KOLA

bij mij doet hij het wel .welke is dan coca cola volgens jouw

ehh ik hoor 4 stukjes eigenlijk

1 is met afstand beter dan 2
dat komt overigens ook omdat gitarist 1 veel lekkerder speelt dan gitarist 2

als 1 en 2 hetzelfde is en 3 en 4 wat anders dan ga ik ook voor de coca cola

was mss een beetje moeilijk vorige keer nu nog een keer zelfde concept. voor deze keer zing ik er ook bij om het verschil wellicht beter te kunnen horen... super vals natuurlijk en puur Nederlands accent... niet opletten .. het gaat om het verschil in kwaliteit van de preamp en EQ

kies welke is de software versie 1-1 of 2

https://soundcloud.com/wednesdayclub/thru-the-barricades-1-1

https://soundcloud.com/wednesdayclub/thru-the-barricades-2

Moeilijk te zeggen met zo'n "zang" partij. Dus ja daar heb ik moeite om goed te horen welke EQ het beste klinkt. Ik merkte wel dat de tweede versie voller klinkt dan de eerste, maar toch was de eerste wat "warmer".

EDIT: niet helemaal dus, gezien de eerste post :P

bedank voor je reactie,
het gaat natuurlijk om wat je goed vind klinken .. niet om wat je van te voren had bedacht dat beter zou moeten zijn. scheelt je een hoop geld als je de goedkope versie mooi vind kwa sound.

bedank voor je reactie,
het gaat natuurlijk om wat je goed vind klinken .. niet om wat je van te voren had bedacht dat beter zou moeten zijn. scheelt je een hoop geld als je de goedkope versie mooi vind kwa sound.

Dat is absoluut waar! Maar omdat ik niet echt weet welke de pepsi of de cola is... (ik bedoel de tweede is de sterkere neem ik aan). Dus ja, 1/3 ja en 2/4 nee (te schel, dun en verliest harmonics).

Op basis van die 2 soundcloud fragmenten:

De 2e lijkt meer open, maar heeft iets in het mid wat ik niet mooi vind.
De 1e is constanter, dus ik kies toch voor 1

eerste soundcoud was ufx preamp itb eq ableton
tweede soundcloud was neve 5032 preamp / Eq
tot zover deze vergelijk.. mss hadden jullie er wat aan ..mss niet.

Mja, het is nu helemaal moeilijk om te beoordelen als de links weg zijn :D Ik denk dat je met goedkope spul wel een goede sound kunt krijgen mits je daar op zoek naar bent :)

Back