Universele Patch/Program Browser?

DungBeatle

Ouwe rot
Hey,

Stel, je hebt een handjevol hardware synthesizers. Ze hebben elk dozijnen, honderden of zelfs meer dan duizend presets.

Geen mens die al die goodies kan onthouden.. naam, stijl, favorieten, etc...

Bestaat er geen programma dat MIDI kan spreken en die het volgende doet:

* laat je toe om een synth "aan te duiden", en dan voegt het programma alle preset namen toe aan zijn interne lijst
* laat toe om alle (synth, preset) paren te doorlopen, te browsen, en de preset te spelen op je master MIDI keyboard
* laat toe om een iTunes-achitge score (3 sterren, 4 sterren, etc) te geven, en notities toe te voegen

Men zou denken dat een DAW dit tegenwoordig allemaal zou moeten kunnen.. ??

Kent iemand iets dat bovenstaande benaderd ?

Programm changes sturen?
Deze kan je per track ook in midi blokjes opslaan...

Je kunt toch moeilijk een DAW project opmaken met duizenden tracks, 1 track per preset?

Nee, ik bedoel een programma dat je opstart, en waarmee je al "je" presets kunt sorteren op je eigen scores, en zo dus ogenblikkelijk kunt zien welke presets (verspreid over al je synths) je de beste vind, en deze ook heel gemakkelijk kunt beluisteren (mits je synths aan staan).

Arturia's Analog Lab heeft een rating (0-5 sterren) systeem, en da's precies wat nodig is als je honderden presets hebt. Maar die Analog Lab is alleen goed voor Arturia's soft synths.. wat ik wil is een universeel programma, dat voor je volledige verzameling geluidsbronnen kan dienen.

Na een beetje zoeken op het Internet heb ik Zen gevonden, van BigTick software. D.i. ongeveer wat ik zoek, maar werkt alleen voor VSTi plug-ins, dus niet hardware synths. Ik zoek dus een Zen voor hardware...

midi Quest en sound diver, weet alleen niet of die programma's nu nog worden ondersteund.

MidiQuest dus.

Sounddiver is al jaren niet meer ondersteund

Maar MidiQuest werkt eigenlijk alleen met ouwe synths, van voor 2000 volgens mij. Er is weinig aan gedaan sinds versie 10. Wss alleeen OS 10.6+ compatible gemaakt.

Sommige moderne synth hebben hun eigen libririan/editor. Zoals die DSI bakken, Moog en Roland.

Back