krautrock1958
Gepokt en gemazeld
Het verschilt nogal van persoon tot persoon en je aanleg voor een instrument natuurlijk.Ja, de 10000 uren-regel... Zou dat altijd nodig zijn, zou het ook nog afhangen van het soort instrument?
Voor sommigen voelt een piano heel natuurlijk aan en voor de ander weer een ander instrument.
Ik weet nog wel dat de gitaar wel ff duurde voor ik fatsoenlijk een paar liedjes kon spelen met al die snaren, de pijn in m'n vingers de eerste tijd enz terwijl op de dag dat ik een altsax kocht en iemand me een toonladder uitlegde op dat ding speelde ik dezelfde dag al een liedje en na een week al gauw een stuk of 10.
Was ook makkelijker, alleen maar noten en dus alleen de melodie terwijl akkoorden combinaties van noten zijn en dus ingewikkelder.
Alleen oefenen was lastig met de buren enzo, dan was een gitaar weer simpeler.

je zou iemand die zeer waardevolle kennis wilt opdoen, van een van de mooiste hobbies ter wereld, toch niet willen ontmoedigen?
) om Scaler2 te gebruiken moet je eerst best wel wat van Chords weten. Ik denk zelfs dat het een prima manier is om meer over chords te leren.