help me aub, cubase atari, juno

mich

Nieuwkomer
hello forumleden,

Ik beschik over een atari 1040ST, die het tot over een week niet meer deed, en nu dus terug wel( hij draaide wel ik had alleen geen beeld....), verder heb ik ook een juno-106, waarvan ik de handleiding - die ik een tijd geleden trouwens nog in de winkel gekocht heb - nu kwijt ben...onlangs kwam ik ook een site tegen ergens op internet met een manual...zo 15€ weggegooid....

nu heb ik vandaag de atari opgestart, de juno eraangekoppeld (midi out naar midi in, ik veronderstel dat dit toch juist is??) op t scherm zie je wel dat hij signaal binnekrijgt als ik op t klavier druk, maar dus geen geluid.......wel van de "metronoom" als je gewoon op play drukt, dus de aankoppeling van t geluid is t ook niet.

wie kan me helpen met opnieuw een handleiding/adres te vinden voor die juno106 , en wie heeft ewa verstand van cubase ma de oude versie voor atari???

ik kan U allemaal niet hard genoeg bedanken....

groeten Michel

:L

Voor de handleiding (en nog wat meer spul): ga naar http://www.vintagesynth.com, kies (links) Roland en vervolgens Juno-106 (directe link lukt niet want Flash), en zie daar.

Andere probleem: je bent toch niet vergeten je Juno-106 ook gewoon aan te sluiten op je mixer of zo hè? Die metronoom gaat namelijk via je pc-speaker (gewoonlijk). (maar ik neem dat het dit niet is) Kun je wel opnemen in Cubase? (zet een kanaal op 'Record' en druk op de recordknop) En kun je ergens nakijken of je Juno wel een signaal terug ontvangt? Als dat niet het geval is: neem iets op, verwissel je midi-kabels, probeer af te spelen (ik heb een keer een kapotte kabel gehad, en het duurde even voor ik erachter was dat het dat gewoon was...). Anders moet je even in de handleiding kijken hoe het met de midisettings van je Juno zit.

(cue Juno-eigenaar die dit even in een handomdraai oplost)

hmm ik heb het idee dat je denkt dat je via je midi kabletjes geluid moet krijgen omdat je zegt dat je alleen maar je metronoom hoort, of heb ik het mis?

midi

midi

hello allemaal,

alvast bedankt voor de snelle reply's.

Prophet:

nee, ik heb de atari verbonden met mijn versterker, dus ik veronderstel dat die signaal uitzendt naar deze en zo iets te horen, of heb ik t mis??en een mixer heb ik niet, t enigste van "mixer" dat ik hier heb staan , hum....is een jbclassic3 en dateert uit de tijd dat ik in een muziekale periode zat als DJ :) ik weet niet als die geschikt zou kunne zijn???(1 schuiver is echter ramversleten en klinkt ook navenant) en nee hoor die metronoom klinkt lekker door mijn grote luisprekers, dus dat is t nie denk ik.
hoedanook, k weet ook nog eens niet hoe ik al die midi instellingen moet zetten, ze staan op channel 1 zowel in de juno als in CB. ik veronderstel dat er misschien nog "nieuwere" of minder "oude" versie van nu, nl. 1.5 ....ff voor zoeke dadelijk (of is dit tevergeefs??)

:biertje:

cheers
:L

greetz mich

Ik geloof dat hier een misverstand is tussen audio en midi ....... (heb zelf juno 106 en 8 jaar met atari gewerkt)

Geluid/audio komt NIET uit je atari, alleen de midi signalen (waarmee je de juno aanstuurt).
Dus sluit idd de juno op je versterker aan, zorg dat je sowieso geluid hebt, zonder het midi/atari gedoe.

Handleiding Atari cubase heb ik jammer genoeg weggegooid (waren gekopieerde vellen, 5cm dik a4tjes), moet vast wel ergens te vinden zijn.

Ik zou zeggen, zoek eens op het forum naar midi uitleg, en aansluitngen, zal vast iets over te vinden zijn.

Suc6 !

Hello,

ok allemaal weeral bedankt voor de snelle reply's, zeer vriendelijk.

Niel, dank je voor de duidelijke uiteenzetting, k heb de Juno ondertussen aangesloten via de audio-out naar mijn versterker... 8o nu de rest nog, k kom er wel, alleen k zit nog met een te oude versie van CB...dat probleeem verhelpen en dan verder :)

Re: midi

Re: midi

Origineel geplaatst door mich
t enigste van "mixer" dat ik hier heb staan , hum....is een jbclassic3 en dateert uit de tijd dat ik in een muziekale periode zat als DJ :) ik weet niet als die geschikt zou kunne zijn???(1 schuiver is echter ramversleten en klinkt ook navenant)

haha:D de jbclassic3 mixer, die heb ik ook thuis staan (gekregen van m'n oom). nee, die is niet zo geschikt om instrumenten op aan te sluiten (vind ik zelf dan)

Atari cubase 2.01 is het beste vind ik, 3.0 is te traag ........

Nu je geluid hebt, je midi nog:

Midi out van juno naar midi in van atari, midi in van juno naar midi out van atari.
In cubase zet je "midi thru kanaal off" op het kanaal waar je juno op ontvangt, zodat je geen midi loop krijgt.
Hij ontvangt dan nog wel signalen als de atari die naar 'm stuurt.

Voor het instellen van het midi kanaal :
Hou de MIDI CH ingedrukt, gevolgd door tegelijkertijd het kanaalnummer in te drukken (1 t/m 16)
Verder handleiding: http://www.hinzen.de/midi/juno-106/manual/index.html

Mengpaneel maakt niet uit, als het maar werkt, heb zelf een jaar met een jbsystems pro 16x gewerkt (1993) voordat ik een fatsoenlijk werkbaar mengpaneel had. Lekker oversturen via z'n mic ingang :p

we horen wel of 't straks werkt ... suc6 !

Mis ik wat?

Sluit iemand hier een synth aan z'n computer aan en denkt dat er dan uit die computer het geluid van die synth komt?

:confused:

Back