JP-8080 potmeters vervangen

LSDeef

Pulsecore king !
Na het lezen van de volgende thread, toch maar eens contact opgenomen met Roland service center voor nieuwe potmeters voor mijn JP-8080.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=109902

Dit was mijn vraag en het antwoord van Roland service centre medewerker.

Vervangende potmeters JP-8080 ()

18-05-2015
Geachte heer/mevrouw, Bij deze de vraag of ik vervangende potmeters kan bestellen voor mijn JP-8080. Ik wil ze graag allemaal vervangen, omdat ze bijna allemaal verspringen in waarde instellingen. Het gaat om de draai potmeters. De schuif potmeters zijn nog in orde. Zouden jullie mij hier mij kunnen helpen ? Alvast bedank! Met vriendelijke groet, Dave

21-05-2015 09:01:19 - Joris Van Sand
Hallo,

JP-8080 (1998)
JP-8080 heeft in totaal 30 draaiknoppen.
Deze potentiometers zijn niet meer leverbaar.
Mijn excuses hiervoor maar na 17 jaar in dit geval houd het op.

Muzikale groeten,

Weet iemand toevallig waar deze pot's nog ergens wel te krijgen zijn en/of vervangende types ?
Ik kan zakelijk bestellen dus Farnell etc. zou geen probleem zijn, echter krijg ik ze daar bijvoorbeeld al niet gevonden...

Ik heb ooit de potmeter van de main volume vervangen. Volgens mij heb ik ze toentertijd besteld bij dirkwitte.nl. Het volgende had ik ze gemaild:

---------
Ik ben op zoek naar 2x een potmeter voor de main volume van de JP8080. Deze heb ik nodig:

2 x 01674867 12M/M ROTARY POTENTIOMETER EVJ Y15 F02 A24 JP-8080

Levert u deze? Zo ja, wat kost dit ?
--------

Aangezien het een jaar geleden is hoop ik dat bovenstaande informatie klopt (eigen risico dus). Ze hebben toen een aparte link aangemaakt met daarin de potmeters. Volgens mij waren ze niet vindbaar op de site. En of ze deze nog steeds kunnen leveren weet ik niet. En of het allemaal dezelfde potmeters zijn weet ik ook niet.

Ik heb vorig jaar nog een jp-8000 gerepareerd en diverse potmeters vervangen.
Toen kon ik alles nog gewonn bestellen bij Roland, maar dan wel via een officiële dealer.
Misschien kun je dat proberen...

@Eurynom: thanks. Ik zal eens aankloppen bij hun.

@nlight: Ik heb de vraag gesteld via nl.rolandce.com Neem aan dat dit ook dan een officiële dealer is ? ?

Heeft iemand anders een concreet e-mail adres oid waar ik terecht kan? (muv Eurynom zijne ofcourse)

Laatst gewijzigd:
Wow, ach zo,,
Ik heb vorige maand nog pot meters besteld,, en dat was een mega dure ervaring tov enkele jaren geleden,

Ik hoop de potmeters deze maand nog te mogen ontvangen, en anders,, tja,,
Wel jammer te lezen dat je geen pot meters meer kan bestellen,,

hier zijn ze nog wel verkrijgbaar: http://syntaur.com/Items/3257.html

helaas heb ik daar eergisteren al een bestelling gedaan, anders had ik er een mee kunnen bestellen voor je!

ik denk dat het een alps is maar exacte type (behalve wat er in de service manual staat) heb ik ook nog niet kunnen achterhalen

@marcvang: thanks voor de info!

Als replacement had ik de Alps RK09Kserie gevonden.
Alps RK09K serie lijst

Weet jij (of iemand) de waardes van de potmeters op de JP-8000/JP-8080. Ik dacht dat de meeste 20 k waren....?

Even de lijst hieronder. Mocht iemand in de toekomst hier op uitkomen, staat het duidelijk in overzicht.

VR 1-6,9,10,12-15,20,21,25,35,41:
= ??? KΩ / ??? %

VR 7,8,11,16,17,22-24,26,40:
= ??? KΩ / ??? % (met center click/indent)

VR 43,44:
= ??? KΩ / ??? %

Heeft iemand de Alps nummers toevallig ? Ik heb de volume pot al vervangen maar nu de rest nog.

Back