Thomann

maar wat kosten nou de rembours kosten. ik heb net een master keyboard besteld. vrij groot ding, ik hoop niet dat dat uit de klauwe gaat lopen

Nou de gewone verzendkosten waren super laag. 8 euro heb ik daar voor betaald. onder rembours zal wel een paar pleuro meer zijn.....

Als ik producten in de duitse taal bestel word de prijs verhoogd naar mijn belasting tarief. Deze nieuwe prijs staat ook op de bevestiging.

bovenstaande kan ik bevestigen

Olaf

ik krijg net een mailtje met mijn btw tarief en die staat nog gewoon op 17.5 % scheelt dan toch weer;)

De wijze zoals ik die heb beschreven is de situatie zoals het me is aangeboden bij Musik Produktiv. Maar ik had wel aangenomen dat het bij Thomann ook zo moet kunnen.

Ik stuur ze wel een mailtje. Jullie horen het antwoord van me.

Wat ik wel van MP weet: je moet het dus niet op de standaard wijze online bestellen. Dan kleun je mis. Gewoon dus bellen/mailen voor het maken van zakelijke afspraak, brief v/d belastingdienst met BTW nummer overleggen en ff inschrijving KvK erbij. En dan per fax of email bestellen. Dan heb je gewoon als inkopend bedrijf binnen de EU (geldt zelfs buiten EU) het 0% tarief te pakken. Je moet dit bij je aangifte wel opgeven aan de belastingdienst, maar verder gebeurt er niets mee.

Als dit bij Thomann niet kan, zal ik het ook nog bij MusicStore Koeln checken.
Bij Myusik Produktiv kan het in ieder geval! Ik heb op de Messe met ze gesproken, en die zullen wel niet uit hun nek lullen!

Jullie horen nog van de bevindingen.....

Origineel geplaatst door arnomusicman
De wijze zoals ik die heb beschreven is de situatie zoals het me is aangeboden bij Musik Produktiv. Maar ik had wel aangenomen dat het bij Thomann ook zo moet kunnen.

Ik stuur ze wel een mailtje. Jullie horen het antwoord van me.

Wat ik wel van MP weet: je moet het dus niet op de standaard wijze online bestellen. Dan kleun je mis. Gewoon dus bellen/mailen voor het maken van zakelijke afspraak, brief v/d belastingdienst met BTW nummer overleggen en ff inschrijving KvK erbij. En dan per fax of email bestellen. Dan heb je gewoon als inkopend bedrijf binnen de EU (geldt zelfs buiten EU) het 0% tarief te pakken. Je moet dit bij je aangifte wel opgeven aan de belastingdienst, maar verder gebeurt er niets mee.

Als dit bij Thomann niet kan, zal ik het ook nog bij MusicStore Koeln checken.
Bij Myusik Produktiv kan het in ieder geval! Ik heb op de Messe met ze gesproken, en die zullen wel niet uit hun nek lullen!

Jullie horen nog van de bevindingen.....
tja achteraf wel logisch maakt natuurlijk geen drol uit als je een bedrijf bent. Tenzij je het door verkoopt ;-)

ik denk dat Thomann ook gewoon aan zakelijke klanten levert.
Ik moet iig oppassen met die creditkaart want het gaat veels te hard zo 8o) maar heb wel binnenkort een Rode Nt1

:)

Als je 'n sidstation bestelt bij electron zelf kun je gewoon 'n hokje aanklikken dat je 'n bedrijf bent, en dan rekent ie zelf uit wat je minder betaalt:

1 Elektron SidStation synthesizer EUR 720 EUR 720
1 Powersupply SidStation power supply Europe EUR 0 EUR 0
  Express shipment EUR 0 EUR 0
Sales tax reduction: EUR 144

Total price: EUR 576

Dat ga ik maar 's doen denk ik!

Back