Laptop : Midi interface of USB-hub ? HELP :-)

CJ75

Using keys to open doors
Goedemiddag allemaal,

Even een vraag.

Ik heb sinds kort een Macbook en wil daarop ook Mainstage gaan gebruiken, i.c.m. twee midikeyboards.

Ik heb op deze Macbook 1 USB-poort.

Nu is mijn vraag: wanneer ik twee midi/usb-keyboards via een USB-hub op de enige USB-poort van de Mac aan zou sluiten, ‘herkent’ de Macbook/Mainstage deze dan wel als twee aparte midi-keyboards (waarbij ik eenieder een apart midi-kanaal toewijs) ? of ziet ie alleen die ene poort ?

Of is het in dit geval juist de ‘bedoeling’ dat ik bijvoorbeeld zo een 2 x 2 midisport midi-interface van M-Audio ‘ertussen’ plaats ?

Hoop dat mijn vraag helder is.

Dank alvast.

Grt. CJ

USB is een zogenaamde 'Bus' ("Universal Serial Bus"), afgeleid van 'omnibus', wat min of meer betekend dat vele devices tegelijk aangesloten kunnen zijn.
Elk krijgt een unieke identifier op deze bus, en is dus los te herkennen.

Je keyboards zullen dan als losse midi-interfaces verschijnen.

Hi T-CM11,

dank voor jouw snelle antwoord :-)

Ik begrijp jouw antwoord, maar ik bedoel ook:

Worden ze dan ook gezien als 'input 1' EN 'input 2' ? of blijft het alleen gezien worden als een-en-dezelfde input vanwege die hub die op de enige poort (poort 1) zit ?

(Oh was een beetje snel met terugreageren, ik zie de reply van Dreamer nu ook, dank !)

Okay dus je hoeft niet per se een laptop met twee usb-poorten te hebben om twee midi/usb-keyboards aan te sluiten.

Hi T-CM11,

dank voor jouw snelle antwoord :-)

Ik begrijp jouw antwoord, maar ik bedoel ook:

Worden ze dan ook gezien als 'input 1' EN 'input 2' ? of blijft het alleen gezien worden als een-en-dezelfde input vanwege die hub die op de enige poort (poort 1) zit ?

(Oh was een beetje snel met terugreageren, ik zie de reply van Dreamer nu ook, dank !)

Okay dus je hoeft niet per se een laptop met twee usb-poorten te hebben om twee midi/usb-keyboards aan te sluiten.
Ik heb via hubs 30 USB-poorten op m'n laptop. Midi software (DAW of whatever) ziet helemaal geen USB-poorten, die ziet aangesloten midi interfaces. ;)

Ik heb via hubs 30 USB-poorten op m'n laptop. Midi software (DAW of whatever) ziet helemaal geen USB-poorten, die ziet aangesloten midi interfaces. ;)

Oooooh okay okay helemaal duidelijk :D:D:D:okdan:

Back