Logic 5.5 & Yamaha CS2X

Moszle

Nieuwkomer
Ik ben nu een tijdje bezig om mijn CS2X aan de gang te krijgen in Logic, voor een groot gedeelte werkt alles wel, maar ik krijg alleen maar General Midi (GM) sounds uit mijn CS2X via Logic! Heeft iemand ideeen hoe ik andere banken kan benaderen of in moet stellen in Logic? ik wil dus ook gebruik kunnen maken van XG sounds en eventuele andere sounds.
Ik neem aan dat ik de midi channels 1 tot 16 (10 staat al vast voor de dums) moet programeren? ik heb dit (geprobeerd) te doen, en als ik in Logic dan een channel pak die ik geprogrammeerd heb dan krijg ik nog steeds General Midi sounds!!

Wat doe ik fout, kan iemand mij een duidelijke uitleg geven?

Groet,

Moszle

P.S.
De handleiding en Silverbook helpen mij voor geen meter!!

Bedoel je dat je geluiden steeds weer terugspringen naar GM geluiden? Dan moet je ff dat vinkje bij Prg, links in dat edit venstertje in het Arrange gedeelte, wegklikken.
Als je dit doet voor andere sporen, en je bewaard alles dan als autoload bestandje in je Logic map, dan zal dat autoload bestandje steeds automatisch laden bij b.v. het opstarten van Logic zodat je alles niet steeds opnieuw hoeft te doen.

Origineel geplaatst door Musicmaker
Bedoel je dat je geluiden steeds weer terugspringen naar GM geluiden? Dan moet je ff dat vinkje bij Prg, links in dat edit venstertje in het Arrange gedeelte, wegklikken.
Als je dit doet voor andere sporen, en je bewaard alles dan als autoload bestandje in je Logic map, dan zal dat autoload bestandje steeds automatisch laden bij b.v. het opstarten van Logic zodat je alles niet steeds opnieuw hoeft te doen.

Het maakt niet uit of ik Prg aanvink of uitvink, het gaat erom dat Logic dan gewoon de GM 0 t/m 127 blijft aangeven. Ik zou wel eens andere geluiden dan die General Midi uit mijn synth willen halen.

Origineel geplaatst door 6 trak
volgens mij moet dit met een Control Change geschieden als ik het me vaag herinneren...

Control Change? ik neem aan dat dit in de synth moet gebeuren, enig idee hoe ik dit kan doen??

Ik ben er nog steeds niet uit, helemaal niemand die mij kan helpen??? ik hoor alleen nog steeds GM sounds (ben er achter gekomen de GM sounds van mijn PC) dus als iemand een oplossing heeft?

hoi,

je geeft de fout zelf al aan....

(ben er achter gekomen de GM sounds van mijn PC)

selecteer eens een andere midi-out poort,
in neem aan dat je de midiman ook als out- en in- poort kan zien.

Verder moet de csx ingesteld staan op een ontvangstkanaal.
(midi-out kanaal2 = voor csx receivechannel2 bijvoorbeeld)

Je hebt nu de midipoort van je pc geselecteerd.

Hoe je midipoorten moete wijzigen, zie je manual.
ik werk zelf met cubase, dus kan je niet specifiek aangeven wat te doen.

Vins.

Origineel geplaatst door Vinsound
hoi,

je geeft de fout zelf al aan....

selecteer eens een andere midi-out poort,
in neem aan dat je de midiman ook als out- en in- poort kan zien.

Verder moet de csx ingesteld staan op een ontvangstkanaal.
(midi-out kanaal2 = voor csx receivechannel2 bijvoorbeeld)

Je hebt nu de midipoort van je pc geselecteerd.

Hoe je midipoorten moete wijzigen, zie je manual.
ik werk zelf met cubase, dus kan je niet specifiek aangeven wat te doen.

Vins.

Ik heb eindelijk een Nederlandse handleiding gevonden voor de CS2X, en dit heeft me al veel wijzer gemaakt, ik zet Local op de Synth op Off, en hoor dus niks uit de koptelefoon komen (dit is correct). Ik heb midi poorten toegewezen Poort 1.

Als ik nu in Logic of in Cubase zit dan kan ik een input en een output kiezen......de volgende opties krijg ik:

Input: Not connected/EWX 24/96 midi [geluidskaart]/Out-A USB Midisport 2x2/Out-B USB Midisport 2x2/All Midi inputs.

Output: Not connected/EWX 24/96 midi [geluidskaart]/Microsoft Midi Mapper/Microsoft GS Wavetable SW Synth/Out-A USB Midisport 2x2/Out-B USB Midisport 2x2.

Bij het volgende krijg ik geluid:

Input: All Midi Inputs
Output: Microsoft Midi Mapper of Microsoft GS Wavetable SW Synth

Resultaat: General Midi sound van de PC via mijn geluidskaart

Output: Out-A USB Midisport 2x2

Resultaat: Synth sound via mijn koptelefoon van de synth (Local off), ik wil deze sounds dus via de sequencer uit mijn geluidskaart laten komen :okdan:.

alle andere combinaties die ik probeer werken niet (geen geluid).

Ook heb ik alle midi poorten wel geprobeerd met als resultaat dat ik alleen maar GM hoor =(

Volgens mij zit ik er niet ver meer naast :stupid: !! Weet iemand de oplossing, t zal wel iets makkelijks zijn wat ik over het hoofd zie!

Resultaat: Synth sound via mijn koptelefoon van de synth (Local off), ik wil deze sounds dus via de sequencer uit mijn geluidskaart laten komen

nou volgens mij ben je er hoor

gewoon een mixer scoren
output van je geluidskaart naar de mixer
output van je synth naar mixer
koptelefoon in mixer

et voila

probeer ook eens channel 1 tot 16 ipv all midi uit
dan kan je op je synth aangeven welk geluid hij bij welke kanaal moet laten horen

Origineel geplaatst door MadR
Resultaat: Synth sound via mijn koptelefoon van de synth (Local off), ik wil deze sounds dus via de sequencer uit mijn geluidskaart laten komen

nou volgens mij ben je er hoor

gewoon een mixer scoren
output van je geluidskaart naar de mixer
output van je synth naar mixer
koptelefoon in mixer

et voila

Ik neem aan dat je dit virtueel bedoeld?

Dus met andere woorden: Ik maak een environment aan.......met daarin, een multitimbraal instrument (Dat is de CS2X), daarna maak ik een virtuele mixer aan, ik plug een kabeltje van de mixer naar de multitimbrale intrument (de CS2X), en dan?? :confused:

wat moet ik aangeven in de parameter box bij input en output dan?? (dit is dan vraag 2)

Origineel geplaatst door Moszle
Output: Out-A USB Midisport 2x2

Resultaat: Synth sound via mijn koptelefoon van de synth (Local off), ik wil deze sounds dus via de sequencer uit mijn geluidskaart laten komen :okdan:.

Volgens mij zit ik er niet ver meer naast :stupid: !! Weet iemand de oplossing, t zal wel iets makkelijks zijn wat ik over het hoofd zie!

lees je eigen tekst eens!

midi werkt toch goed zo.

MadR bedoelt: mixer kopen, audio-out van je cs2x naar audio-in van je (nog te kopen) mixer.
audio-out van de mixer naar de audio-in van je soundcard
hoofdtelefoon in je mixer prikken, en dan luisteren........

niks virtueels aan.

Logic verstuurt midi-informatie naar de cs2x, zoals nootje aan, filtertje open/dicht of andere midi-info.
De CS2x reageert op deze info door geluid voort te brengen...

==================================================

Je verwart midi met audio !!!!

midi is alleen maar een reeks commando's waarop midi-apparatuur zoals synths, modules etc aan te sturen is

De audio kan je wel horen als je de audio-out van je synth naar de audio-in van je soundcard aansluit.

De geluiden van de cs2x zitten niet in je pc, maar in de synth.

check eens www.midipage.nl , kan je tegelijk eens lezen hoe midi nu eigenlijk werkt.

Vins.

Back