Clavia G2

Eindelijk een feestje...
In een Londons hotel, 's-nachts om 02:00 uur.
http://home.wanadoo.nl/blommoo/G2Users-cc.jpg
Vragen?

(vlnr) Jos van der Zijden (France), David Peck (USA), Jan Punter (The Netherlands), Howard Moscovitz (USA), Joseph Comajuncosas (Spain), Joker Niess (Germany), Kees van der Maarel (The Netherlands) and Rob Hordijk (The Netherlands) Clavia G2 op de voorgrond...
De foto werd door mij genomen, zoals altijd :-)

Wout

Attachments

• g2users-cc.jpg
    g2users-cc.jpg
    59,4 KB · Bekeken: 136
Origineel geplaatst door dvdyck1
Zijn de modules aan verkrijgbaar ?

Ehh... Hoe bedoel-U?
Indien je een overzicht wilt van alle verkijgbare modulen, dan moet ik je helaas naar Clavia verwijzen. Het gaat hier om een Alpha model, waarin nog niet alles geïmplementeerd is, dus durf ik geen uiteindelijke lijst te schrijven, temeer daar enkele modulen ook kunnen verdwijnen.

Maar wat bedoel je met 'aan'?

Wout

ik ken aardig wat mensen die produceren een foto als dit zouden ze zo boven het bed hangen . ik weet dat de g2 slechts een doorontwikkeling van de modular is maar die user interface is gewoon geniaal . Ik ken zo al 6 mensen die in een rij zouden staan om een g2 te halen . Is het uitstellen van clavia een slimme marketing stunt ? of is het mischien service voor de winkels om hun ouwe modulairs te dumpen ?? ( om 999 euro te betalen voor een modular is een beetje raar want voor dat geld koop je er straks een g2 rack bij ) ik ben inmiddels zo flauw van het wachten dat ik maar een doepfer haal denk ik een bedrijf komt in mijn ogen niet geloofwaardig over als telkens word uitgesteld . Zijn er problemen dan zeg dat gewoon geef aan wat er nu loos is , hou het warm veel mensen hebben de g2 bijbel al lang dicht geslagen .

druk op die ketel elke seconde verliezen ze weer klanten .

Origineel geplaatst door mischa
...een bedrijf komt in mijn ogen niet geloofwaardig over als telkens word uitgesteld . Zijn er problemen dan zeg dat gewoon geef aan wat er nu loos is , hou het warm veel mensen hebben de g2 bijbel al lang dicht geslagen...

Dan ken je de firma Clavia niet. Dit is niet Korg of Roland of Yamaha, waar het alleen maar gaat om de verkoopresultaten, maar een inoverend bedrijf met behoorlijk wat ideeën. En om nu aan te gaan geven of er problemen zijn en welke, dat lijkt me wel de domste tactiek voor reclame :-) Neem van mij aan dat Clavia alleen een zo goed mogelijk product op de markt wil zetten. Het heeft alleen met ontwikkeling te maken. Verder zal de G2 niet de synth voor iedereen zijn. En wat betreft de G2 bijbel... Ik wilde dat de meeste synth gebruikers de handleiding inderdaad eens zouden lezen, maar dan zouden forums en e-maillijsten, zoals deze hier, wel erg rustig worden ;-)

Woutt

Die G2 staat al sinds de eerste bekendmaking op mijn verlanglijstje. Nu heb ik nog even de tijd om de benodigde euro's bij elkaar te krijgen.

ik ken aardig wat mensen die produceren een foto als dit zouden ze zo boven het bed hangen .

Ik ben nu eenmaal een onderwijzer... Moet ik het citaat nu lezen als: "Ik ken aardig wat mensen die produceren (muziek). Een foto als deze zouden ze zo boven het bed hangen." of is dit de bedoeling: "Ik ken aardig wat mensen die, als ze een foto als deze produceren, haar zo boven het bed hangen." In ieder geval, bedankt voor het compliment. Het geheel is niet geposeerd, maar werkelijk zo.

Dat goede communicatie zeer belangrijk is, blijkt uit een voorval gedurende de afgelopen week in Londen, tijdens een synthesizer congres. Eén van de uitvoerenden van een concert had zeer slecht aangegeven wat er nodig zou zijn aan apperatuur, zodat alles voor hem verkeerd liep. Vooral in het Engels communiceren is een extra handicap. "Can I put my video here?", is niet vragen om een DVD speler...

Origineel geplaatst door 6 trak
Rob Hordijk is dat die 'hippy' die de boel bediend op de foto? die naam zegt me in de verte wel iets (teleac cursus ofzo)?

Rob Hordijk geeft inderdaad cursussen modulaire synthese, onder andere bij Music House in Utrecht. Maar Teleac... leuk idee!

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
... wat er nodig zou zijn aan apperatuur, zodat alles ...

"Oops, meester! Wat dacht je van 'apparatuur'?"
"Dat deed ik alleen maar om te kijken of jullie wel opletten!"
"Ja, ja...!"

Wout

hehe kheb het wat opgeblazen om reakties uit te lokken goed voor de tread en info :) de foto moet boven het bed omdat daarin presies word uitgebeeld wat er in onze studio s gaat gebeuren een hoop mensen die allemaal naar een nieuw product kijken waar ze lang op hebben gewacht :) soort foto uit de toekomst . helaas zat ik er niet bij :(

even over clavia kmoet eerlijk zeggen dat ik maar 1 clavia hier heb gehad nl2 en als je die machine vergelijkt met synths van korg ( karma b.v ) dan zie je dat ze heeeel stevig gebouwd zijn en dat voel je ook , net als waldorf ook sollide . De looks zijn natuurlijk ook top , je ziet onmiddelijk aan een product of het om het geld gaat of om een monster machine op de markt te zetten .

met een g2 heb je eigelijk alles period

soort foto uit de toekomst . helaas zat ik er niet bij :(

Ha, ik ben een kritisch lezertje! 'Uit de toekomst' kan natuurlijk nooit verleden tijd 'zat' krijgen. :-) Een volgend keer kan je er wel bij zijn. Ik hou je op de hoogte.

... dan zie je dat ze heeeel stevig gebouwd zijn ...
[/B]

Tja, maar de rotary dial heeft de Stena Line niet overleefd... Clavia's Achilleshiel.

Verder...
Nieuwe mogelijkheden G2 (kort overzicht)

Goed geluid 24 bit/96 kHz
Zeer groot geheugen (meer dan 16.000 geluiden)
Uitgebreide PatchLoad (vergelijk met NM 178.5%)
Alleen inputs worden berekend voor PatchLoad, dus wat niet gebruikt wordt, komt niet op de rekening.
Grote hoeveelheid mixers (totaal nu 16) en switches (nu 16).
Uitbreiding envelopes (nu 9).
Filters tot 32 dB en 20kHz. (nieuw Electro WahWah filter)
LFO tot 699 sec.
Oscillatoren meer FM mogelijkheden (nu 3) (nieuw Shape)
Physical Modeling Modules. (speciale delay's)
Meer Logic modulen (o.a. FlipFlop), ook bruikbaar op audio snelheid.
Betere delay's en effects, zoals Reverb. (nieuw Bode Shifter, Flanger, Reverb)
Arpeggiator per Slot (vier onafhankelijke).
Midi Out modulen (vrij simpel), ook naar andere Slots.
Routing van audio en control signalen tussen Slots.
9 program presets van de parameters per Patch.
Expansion Board komt ook.

Nadelen?
Niet compatible met de Nord Modular (veel te veel veranderd).
Stilte bij Patch Change (zeer kort, maar het is er toch).

Wout

stilte bij patch change :

hmm das jammer vast en zeker de processor die even te veel voor z,n kiezen krijgt . je zou met een mixer functie naar de 2e patch kunnen schuiven en als de 1e eruit gemixed is die veranderen naar een andere patch .

voor elk probleem is er een oplossing

laatst sprak ik 1 die baalde dat er geen sampler in de g2 zit .. dit klopt wel maar je kunt natuurlijk altijd een sampler / audio player etc etc. in de g2 duwen en daar de env. filters etc gebruiken ( midi splitter g2 en sampler synth tegelijk triggere ) . alles kan .
Als ik een stukje muziek maak heb je vaak een idee maar deze kun je vaak met fixed synths niet realizeren , als je een modulair snapt en modulair kunt denken is het de meest krachtige tool ever . zelfs beter dan vintage analoog modulars . een modular die total recall is patch memory met meer modules dan 10 moog modulairs
over de klank van een g2 kan ik niet veel zeggen . velen zullen blijven beweren dat een moog veeeeel dikker klingt . mijn probleem echter met dikke synths is dat ze niet of nauwelijks in de mix passen . vaak moet je een cow cut filter gebruiken om geen ruzie te krijgen met andere elementen van de mix .

slorry van het tliepe ben zo dislecties als een rund :)

o ja heb ook al een klein onderzoek gedaan naar een special member g2 communitie . geen website waar iedereen even snel patches download maar waar freaks elkaar helpen om patches te optimalizeren . visueel leren begrijpen en tips :)

Wat ik opzich een hele mooie functie zou vinden zijn een paar cv in en uitgangen. Dan kun je hem echt in een ouderwets modular systeem hangen. En dan gewoon echt in en uitgangen die je overal tussen kunt hangen, niet beperkt zoals ik begrijp uit de opmerking: "Midi Out modulen (vrij simpel)"

Natuurlijk kun je dat met cv2Midi en midi2cvs bereiken, maar dat is een omweg en dat zal dus niemand gebruiken.

Dan zou ie heel mooi modulair zijn zoals alle modulars. Te gebruiken naast andere modulars.

ik denk dat slechts een klein deel van de gebruikers cv s op de clavia zullen missen .. en wat je zelf al aangaf je kunt dmv modules het zelf wel realizeren . probleem s dat cv niet een standaard is als ik mij niet vergis zijn er verschillen voltages die per merk kunnen vesrchillen

je kunt altijd het analoge signaal uit een echte modular bewerken in een g2

je kunt altijd het analoge signaal uit een echte modular bewerken in een g2
Jip, maar ik wil niet alleen de audio signalen processen. Die Flip-flops en andere logical modules zijn misschien wel interessant. Interlaced LFOs en dergelijke.

Ik vind dat het argument dat weinig mensen het zullen missen niet valide is. Als ie veel in en uitgangen zou hebben, dan is ie voor een gedeelte echt interessanter, denk ik.

dat is en blijft dan het voordeel van een echte modulair . clavia is voor jou dan meer een gesloten systeem . ik denk niet dat het er ooit van zal komen dat je een lfo uit de clavia als stuursignaal kunt sturen naar een echte modulair

maar kheb blij dat een echte modulair freak ook potentie ziet in de g2

het word leuk :)

stilte bij patch change :
hmm das jammer vast en zeker de processor die even te veel voor z,n kiezen krijgt . je zou met een mixer functie naar de 2e patch kunnen schuiven en als de 1e eruit gemixed is die veranderen naar een andere patch .
voor elk probleem is er een oplossing

Helaas niet. De processor moet de Voices weer opnieuw indelen. De totale synth is even stil, net als bij de Nord Modular.

laatst sprak ik 1 die baalde dat er geen sampler in de g2 zit
[/B]

Samples zijn veel moeilijker uitwisselbaar, dus de geluiden zijn dan niet meer bruikbaar voor een community.

o ja heb ook al een klein onderzoek gedaan naar een special member g2 communitie . geen website waar iedereen even snel patches download maar waar freaks elkaar helpen om patches te optimalizeren . visueel leren begrijpen en tips :)
[/B]

Resultaat?
Alles staat en valt bij de inzet van de community.

Wout

er is een groot draagvlak voor een member g2 zone . het opzetten van een www is echter wel een probleem ik ben bereid om de kosten van www.g2,nl te betalen kben alleen een rund op het gebied van websites bouwen . tmoet iets zijn als synthforum met een user en pass. om het forum zelf te gebruiken word een beetje onoverzichtelijk .. maar mischien dat er iets te regellen is . een noord nederland g2 forum meeting is in de maak

maar kheb blij dat een echte modulair freak ook potentie ziet in de g2
Het mooie van modulars is dat als je 1 module erbij koopt, je die overal kunt gebruiken. Ik heb 1 modulair systeem bestaande uit verschillende fabrikanten. Het zou mooi zijn als er ook een software variant gebruikt kan worden. Is natuurlijk overbodig, want er zitten namelijk 10 Moog Modular systemen in de G2, maar toch.. er zijn en blijven stugge mensen.

hehe 10 moog modulairs :) beetje te overdreven zeker ?? het gaat hier om het gevoel dat je veel kunt met 1 doosje .Ik heb geen modulair en kan me best voorstellen dan een bult cv s een leuke extra is . ik snap b.v. ook niet waarom er geen midi en vsti suport op ableton zit . er blijft altijd iets te wensen

2000 euro voor een g2 is een bult geld waar je stapels andere gear voor kunt kopen maar kdenk dat de g2 in combinatie met zn user interface voor velen een betere keuze is .

Back