Clavia G2

Nieuwe geluiden online clavia g2!!!

http://www.clavia.se/G2/index.htm#mp3

These four improvised recordings were created by artist Rob Hordijk. PressureBass.mp3 and OddEvenHarmonicDistortion.mp3 are analog style "electro" sequences with automated and real-time modulation. WateryTexture.mp3 is a simulation of the sound of running water together with some sound effects. ShamansWailingLonghornsInCave.mp3 is a movie soundscape with distant "detuned" horns and sound effects. All sounds are synthesized on the G2 and no samples or external effects are used.

cool meer sounds :)

Origineel geplaatst door Fatar

a. valt er door te spitten met de handleiding en geen presets verhaal, dus echt alles onder de knie krijgen?
b. snap je dan de complete structuur van de synth opzich?

Handleiding is leuk, maar geen lesboek.

Als ik eerlijk mijn oplossing mag geven?
Neem les bij Rob Hordijk.
Zelfs de meest doorgewinterde programmeurs staan zo nu en dan met hun oren te klapperen.
Het is zelfs zo, en ik overdrijf niet, dat Clavia verbaasd is over wat de Nord Modular allemaal kan!

Er komt misschien ooit een boek uit van Rob, hetgeen ik erg graag hoop, maar die weg is soms akelig lang en traag.

In ieder geval, kom maar kijken in Utrecht op de 30ste van deze maand...
Kostenloos!

Wout

Zondag 30 november, om 13:00 uur in MusicHouse, Oude Gracht 310, Utrecht

Er zullen twee G2's aanwezig zijn en een hoop expertise.
(Rob en Åke hebben een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling van het beestje)

Toegang is kostenloos en je hoeft geen G2 te kopen :)

Wout

wout :) ik heb music house al gebeld kom daar samen met quifster :)

gr mis

Origineel geplaatst door mischa
Ok dan zal ik mij iets gerezerveerder opstellen en kijken of er ergens een user communitie onstaat waar ik mn ei kwijt kan op het net .

Je zou natuurlijk eens links en rechts wat mensen hier kunnen porren voor een Virtual Modular subforumpje. Reaktor en Nord Modular bijten elkaar natuurlijk niet echt, zelfde freaks.

Het punt draait om niet teveel stromen te creëren op het Internet. Voor de Nord Modular zijn er op dit moment een drietal e-maillijsten, die min of meer langs elkaar heen opereren. De eerste, gestartd door Wizzoo, later Tropica en nu door UpCode404 wordt beheerst, daarop participeren de 'grote' jongens, internationaal. De Yahoo lijst is duidelijk veel minder en beslist minder geestig. De vragen zijn meestal wat onbenulliger, maar, ja, wie mag dat eigenlijk zeggen. De laatste lijst, EM-MasterClass heeft wat leuke dingen gedaan, maar is te afhankelijk van één persoon, die liever op de UpCode zit. Want daar gebeurt het, wat betreft de Nord Modular. Daar is een grote uitwisseling van ideeën. patches, composities en diepgaande discussies. Daar zit Rick Wakeman te lurken en die vindt het machtig interessant.
In ieder geval is mijn stelling: Keep the info together!

En een forum, sorry dat ik dit moet zeggen, werkt niet communicatief: veel informatie ontgaat de gebruikers, want als het niet meer op de 'recent' lijst staat, dan zoeken ze heus niet alle forums door. Voorbeeld is vandaag, dat de informatie omtrent 30 november Utrecht niet bij iedereen terecht is gekomen en dat is bij een e-maillijst wel zo.

Liever Shift+Delete dan een half uur klikken.

Wout

Het belangrijkste voor de Nord Modular, en ook de G2, is de overdracht van patches. Bij Yahoo gaat dat via een bepaalde site, veel te ingewikkeld: site openen, user name, wachtwoord, downloaden... Gewoon als attachment aan de mail vast, dan is het Okee. Op die manier zijn er zo'n 14 000 verschillende het Net overgegaan!

Wout

Origineel geplaatst door NOISE FX
Iets wat verder gaat dan een forum is Twiki!

http://www.twiki.org

Het is natuurlijk maar een idee!

Interessant. Alleen is het in CGI gemaakt en zal het bij teveel users door z'n hoeven gaan.

Zoiets bouwen is wel wel te doen op zich. Maar als je er met duizenden mensen gebruik van moet gaan maken is stap 2 en die is stukken moeilijker.

Er zijn veel alternatieven hoor. Als Clavia slim is dan doen ze hier aan mee en zorgen ze dat dit soort dingen zo goed mogelijk opgepakt worden.
Andere merken stimuleren aktief communities etc om elkaar te helpen en informatie uit te wisselen.

In vind dat dit bij de 'support' hoort eigenlijk. En ze verdienen het makkelijk terug aan minder support kosten en betere naam bij hun klanten.

Tja, maar het is er al!

Waar ik alleen voor waarschuw is splitsen van informatie.
In Zweden zijn een paar handige jongens al begonnen met het claimen van domeinen met 'G2', 'Engine', 'NordG2' en dergelijke. Dat heeft alleen tot gevolg dat de spoeling van de informatie alleen maar dunner wordt. En verder zo ver mogelijk van de fabrikant vandaan, want anders kan je nooit eens lekkers schoppen tegen schenen. Lang leve de vrijheid van e-maillijsten! We blijven vriendjes met Clavia, maar wel kritisch! Lekker zeuren over geen Mac OSX support, zoals de laatste dagen :)

Maar zeg nou eens eerlijk: hoeveel sites heb je niet gevonden via een zoek machine met de aanhef, meestal in het Engels: "Hier is de site waar in de toekomst alles over de zus-en-zo synthesizer te vinden zal zijn..." met een adres erbij, en die site staat al jaren zo. Uitgeven van iets op het Internet is zeer eenvoudig; iets te vertellen hebben, behalve totaal onnodige vakantiefoto's, schijnt erg moeilijk te zijn!

Wout

We dwalen af maar goed.

Er zijn gewoon domeinhandelaren. Die scharrelen alles af om er geld aan te verdienen. Als een domein afloopt (de huur) dan zijn ze er als de kippen bij om hier hun voordeel mee te doen.

En als je als fabrikant een domein claimt kun je er ook weer vanuit gaan dat er mensen zijn die dan weten dat er iets nieuws aan te komen zit.

Het is allemaal wat.

Maar wat je zegt van informatie over internet die niet zo vaak iets zegt lijkt me volkomen onjuist. Er is nog nooit zoveel informatie aanbod geweest als nu en allemaal zegt het wel wat. Alleen kan je het als mens niet bijbenen om alleen al het zinvollen en nutteloze te scheiden. Moet je ook niet willen denk ik.
Gewoon goed leren hoe je de zoekmachines optimaal kunt gebruiken is al een hele goede stap denk ik.

En dan kom je ook al die sites wel tegen waar je door mensen gratis gemaakte patches kunt vinden die niet op die weblijsten of andere websites staan. ;)

Waar, maar het gaat mij in principe over de discussie. Die is er het best bij gebaat zo breed mogelijk te zijn. Het liefst niet versnipperen. Dit gaat helaas toch wel gebeuren: in één niet en één wel G2 bezitters lijst... Da's jammer. Maar het is zonde om een Nederlandse lijst, een Franse lijst, een Engelstalige lijst, etc. naast elkaar te maken.

Wout

Back