Hey! Om ons liveset uit te breiden, zijn wij opzoek naar een drum machine.
Bijv de mfb 522 spreekt ons erg aan, maar als je iets anders voor een mooi prijsje hebt liggen, mag je
je graag melden
Wij zaten te denken aan rond de 200, liefst minder natuurlijk, meer is niet zo'n probleem.
We willen in ieder geval geen 499 euro voor een tr8 uitgeven, hoe geweldig hij ook is.
Eisen zijn er niet zoveel, zou fijn zijn als hij een internal sequencer heeft, en niet al te groot is.
Een zuiver geluid is ook niet onbelangrijk, hebben de akai rhytm wolf getest, en waren niet echt enthousiast.
Het liefst geen hybrid drum machine zoals de 'spark le' enz.
Wij vonden de mfb 522 wel aantrekkelijk, vanwege het formaat en qualiteit-prijs verhouding.
Ook de volca beats ziet er niet verkeerd uit, maar deze zou ik toch echt eerst willen testen, aangezien
ik verschillende dingen lees.
hoi,
ik heb nog een roland r70 waarvan 1 output defect is, mag weg voor 75 (gaan vaak voor rond de 200, had ik er zelf ook voor betaald) best een fijne punchy drummachine voor de rest
Welk genre muziek wil je ermee maken?
Moeten het realistische/acoustische geluiden zijn of eerder elektronisch/synthetisch?
Sequencer is niet belangrijk...? Hoe wil je hem gebruiken dan? Live triggeren, via een andere sequencer?
Hoi, ik doe mijn Airbase-99 weg, mocht je geĆÆnteresseerd zijn. Cosmetisch niet meer zo sexy, maar knalt nog steeds net zo goed. Een goede gelegenheid om hem voor een zachter prijsje te scoren als je wilt.
Het, super bedankt voor de reacties!
Ik zal straks op me gemak even alles researche en weer reageren.
Heb alleen nergens geschreven dat ik geen sequencer wil, juist het tegendeel :p
Drums vind ik altijd zo lastig en zeker met dit beperkte budget.
- Electribe ER-1 vond ik nogal slap qua klank en te weinig outs.
- Yamaha RM1X kon je dacht ik geen patterns met programmeren in play mode en de inwendige sounds blijken ook niet zo dik.
- MFB522 is volgens mij heel leuk maar te klein voor mijn dikke poten.
Brz geeft hier wel een goeie tip volgens mij met de R8MKII.
Als je een pc meeneemt on stage kan je NI Maschine MK1 in overweging nemen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.