Het Rhodes topic

Lekker Rhodes solo'tje

Get down now 8)

Wat een fijn topic!
Hier ben ik wel weer even zoet mee! Gave songs staan er tussen. En dan heb ik maar random filmpjes aangeklikt van wat ik niet kende.

Wat een leuk topic!
Ben gek op de Rhodes.
Deze hadden we nog niet gehad; John Martyn deed er veel mee;

Ook een lekkere;

Deze heb ik zelf geupload omdat ik 'm zo mooi vond;

Lekkere tracks :) En natuurlijk leuk dat ie weer omhoog gekicked wordt...

Die Quincy Jones dingen blijven heerlijk.. sowieso die hele CD The Dude vind ik erg lekker...

Ik ben trouwens benieuwd uit welk jaar die track van Solution komt. Ik heb hier de oude Rhodes MKI van Willem Ennes maar geloof dat ie rond 84 een MKII was gaan gebruiken.

Vind tracks die gedragen worden door een Rhodes lekker maar er zijn zoveel tracks waar ie iets minder aanwezig is maar toch een soort magie toevoegt. :)

En de track hieronder.. vooral die synthjes en die Rhodes op t eind <3

Ik ben trouwens benieuwd uit welk jaar die track van Solution komt.
Uit 1980 van de lp it's only just begun.
God dat nummer van the Jones girls kon ik nog niet, lekker nummer zeg!
Dat dromerige sfeertje dat de Rhodes kan oproepen vind ik zo mooi.

Hall and Oates in hun begintijd deden ook veel met de Rhodes;

En hier tijdens een van z'n liveshows met Dianne Birch op de Rhodes, echt wel mooi;

En met Kandace Springs lekker funky;
John Martyn;
Michael Franks;

Laatst gewijzigd:
Bedacht er nog een paar.
De meest vergeten soul artiest maar die wel het beste soul album van de laatste 20 jaar voortbracht.
Speelde ook alle instrumenten zelf; Remy Shand

Nog een leuke

Die Remy Shand is echt heel goed.. :mega: thanx!! helemaal mijn straatje :)

Mooie tracks.. :) btw.. In die opname van Diane Birch wordt een Wurlitzer gebruikt.

Edit: Als die Solution -100 words in 1980 is opgenomen moet dat de MKI zijn die Willem Ennes toen had. :)

Ik had em aleens gepost.. maar hieronder is de Rhodes te horen die ik heb staan. ;)

Laatst gewijzigd:
Leuk man te weten dat je de Rhodes van Willem Ennes op de kop getikt hebt.
Lekker nummer ook weer, ik vond ze te gek indertijd.
Dit zit echt een beetje in dezelfde hoek als David Sanborn en Steely Dan.
Draai nog af en toe Cordon Bleu en Fully Interlocking.
Ik denk als hun in Amerika of in de UK hadden gewoond dan hadden ze heel groot kunnen worden.
Maar ja, zo is het wel meer met Nederlandse bandjes geweest.

And now for something completely diffirent; dus nu iet progressievers maar 'ns een keer

Kwam dit tegen met een grappig interview met George Duke over de Rhodes en z'n beginperiode bij Zappa en ook hoe hij de Rhodes van Chick Corea mocht gebruiken tijdens een jazz festival en die zei "doe rustig aan"en hij het ding volledig uitwoonde.
Kon het niet laten om dit even te posten

Back