Geluid Atari 1040 ST *Hellup!!!*

Re: Re: Re: Geluid Atari 1040 ST *Hellup!!!*

Re: Re: Re: Geluid Atari 1040 ST *Hellup!!!*

Origineel geplaatst door 6 trak
dat wist ik niet... dus de STE stuurt wel geluid via de TULP out maar de ST niet...?

Jep, Mega STe ook tulpies erop.

De functies van de registers van de YM-2149

1.jpg

2.jpg

4.jpg

omhull.jpg

hee, grappig
waar heb je dit gevonden?

Ik zit net het Sybex complete Atari St boek door te bladeren, heb ik dezelfde afbeelding.

Staat ook een progje in om de waarden van de soundchip uit te lezen.
PSG=ProgrammableSoundChip

Vins.

Origineel geplaatst door Vinsound
hee, grappig
waar heb je dit gevonden?

Ik zit net het Sybex complete Atari St boek door te bladeren, heb ik dezelfde afbeelding.
bijna... bron: Data Becker - ST Inside ;)

met behulp van de PSG omhullende (a.k.a. envelopes) 3, 5, 7 en 9 kon er dus naast de standaard blokgolf ook een triangle en saw worden gegenereerd... deze 4 zijn dus geretriggerde env's, dit truckje kon maar 1x worden toegepast, de andere 2 voices zijn gewoon blokgolf dus...

Laatst gewijzigd:
Er kan wel degelijk meer met een Atari 1040 mits je de juiste addon equip hebt.

Hier een "Stereo Replay Cartridge" van Microdeal, waarmee je 8 12 en 16 bit samples kan afspelen en opnemen ......
Een losse cartridge die je links aan de zijkant in kan schuiven, met de software krijg je een 3 stemmige drumsynth of een monophonic stereo sampler met 1 mb geheugen .... En rete-strakke atari midi timing hè, ben er flink op losgegaan vroeger :)

Misschien verkoop ik het pakketje wel, alles heb ik nog in goede stat, doos, handeleiding, cartridge en originele software.
Als iemand 'm leuk vind, stuur even 'n pbtje, dan kijk ik wat ik ervoor wil hebben, leuk ruilmateriaal ook welkom (oude kleine drumcomputertjes bv).

grappig... ik had er vaag wel eens van gehoord... en deze cartridge kun je samen met cubase gebruiken, dus als extra track?
zat er geheugen in de cartridge zelf of werd het geheugen van de atari zelf gebruikt om samples op te slaan?

is dat deze?:
replay16.jpg

Laatst gewijzigd:
grappig... ik had er vaag wel eens van gehoord... en deze cartridge kun je samen met cubase gebruiken, dus als extra track?
zat er geheugen in de cartridge zelf of werd het geheugen van de atari zelf gebruikt om samples op te slaan?

Ik heb die oude 8 bit (dus niet de replay 16) vroeger ook heel veel gebruikt. Het was alleen niet mogelijk om het pakket samen met een sequencer te gebruiken (in mijn geval Edit Track), want de de ST was/is maar zeer beperkt multitasking. De ¨breakout¨ box bevat volgens mij niet meer dan een ad-da converter en het geheugen van de atari werd gebruikt voor opslag.
Wat ik persoonlijk het leuke vond aan het apparaat was dat je je sampling rate erg laag kon zetten en op de allerslechtste kwaliteit er toch nog een minuut of 4 mono 8 bit gruizige rotzooi uit kon persen.
Leve de Atari! (Ik heb ze net allemaal de deur uit gedaan) :( :D
:biertje:

Origineel geplaatst door Neo Land
Ik heb die oude 8 bit (dus niet de replay 16) vroeger ook heel veel gebruikt. Het was alleen niet mogelijk om het pakket samen met een sequencer te gebruiken (in mijn geval Edit Track), want de de ST was/is maar zeer beperkt multitasking. De ¨breakout¨ box bevat volgens mij niet meer dan een ad-da converter en het geheugen van de atari werd gebruikt voor opslag.
Wat ik persoonlijk het leuke vond aan het apparaat was dat je je sampling rate erg laag kon zetten en op de allerslechtste kwaliteit er toch nog een minuut of 4 mono 8 bit gruizige rotzooi uit kon persen.
Leve de Atari! (Ik heb ze net allemaal de deur uit gedaan) :( :D
haha those were the days my friend... ik had/heb zoiets voor de Amiga, de Techno Sound Turbo 2 cartridge (sample kastje)
trouwens de Atari is singletasking, de Amiga daarin tegen niet en was tevens de eerste echte multitasking computer :)

trouwens de Atari is singletasking, de Amiga daarin tegen niet en was tevens de eerste echte multitasking computer :)

Uh.. er draaiden bij mij wat extra programma´s gewoon mee naast me sequencer hoor, ok, geen wereldschokkende dingen maar iets van een beatcalculator en uiteraard Mozzie het programma tegen muggen die om je monitor heen zoemen (nooit ondervonden of dat nou ook echt hielp) en nog wat grut.
Daarom dus dat ¨zeer beperkt¨multitasking.

Over atari spullen gesproken.Deze staat op mp.nl aangeboden geplaats 15-09-2003 onder rubriek computer hardware.

Attachments

• atari aai aai.jpg
    atari aai aai.jpg
    17,6 KB · Bekeken: 113
Back