Juno 106 bassline

Riky-D

No need 4 drummers.
Ik heb ooit een prachtige bass sound uit men juno 106 gekregen, maar ik heb de patch vergeten op te slaan. :o:

Vele malen heb ik reeds geprobeerd de sound opnieuw te verkrijgen maar ik kom zelden in de buurt.

Qua sound leek het erg op deze bass..

Weet er iemand hoe ik dit opnieuw kan verkrijgen, het enige wat ik nog weet is dat er chorus aan te pas kwam :kroon:

Alvast bedankt!

lijkt me toch niet zo moeilijk een 106 heeft toch maar erg beperkte synthese mogelijkheden als je even 5 minuutjes een beetje met die paar knopjes pielt krijg je dat wel toch :) Envs beetje snappy instellen, misschien heel klein toefje attack open...filter env relatief laag doen met de cut off en resonance...
SUB os helemaal open en saw en/of PWM op de helft

ik heb zelf dit weekend een vergelijkbaar geluid gemaakt op mn PolySix :P...

PWM met langzame modulatie + Sub-osc. Hele korte decay op de filter envelope en dat alles in Unison.

Zonder twijfel een Prophet 5 basje, kun je benaderen met een Juno normaal.

ze gebruiken vooral de Juno 106 en de Pro-one. Volgensmij hebben ze geen prophet-5 dus zal het de Pro-one zijn denk ik.
Dr is een studio tour video ergens op Youtube, best vet om te zien.

ze gebruiken vooral de Juno 106 en de Pro-one. Volgensmij hebben ze geen prophet-5 dus zal het de Pro-one zijn denk ik.
Dr is een studio tour video ergens op Youtube, best vet om te zien.

De pro one haalt het low end niet van de Prophet, ze hebben een prophet. :) Heb goede oortjes. :D Enkel de stabs zijn juno 106.

Ik heb net een topic aangemaakt met dergelijke vraag. Hier ga ik mee experimenteren, even kijken hoe ver ik kom...

In het voorbeeld lijkt me de bas toch gelayered :)

Back