Ik heb een geniale track gemaakt... en nu?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik heb weinig muzikale aspiraties - behalve ooit net zo rijk worden als Afrojack - en af en toe maak ik eens een trackje af. Naar mijn maatstaven zijn dit geniale tracks (uiteraard :D), maar ze staan nu maar op mijn harde schijf of op Soundcloud waar bijna niemand ze hoort.

Daarom mijn vraag aan jullie: wat is jullie super-geheime-met-niemand-gedeelde-ultra-doeltreffende-strategie om wel gehoord te worden door de juiste mensen? Soundcloud- of Facebook-groepjes volgen? Toch demo's sturen? Iets anders? Ik ben benieuwd! :okdan:

Volgens mij is het gewoon het ouwe jongens krentenbrood verhaal, connecties/netwerken, slijmen bij de juiste types etc....of je ziel verkopen dan is het ook zo voor elkaar.

Keihard ervoor gaan. Optreden, organiseren en meer muziek maken.

Naiëf als ik ben zou ik 'm beschikbaar geven aan een paar dj's in 't genre.

nou laat eens wat horen dan, kunnen wij alvast je dromen de grond in boren of je doorsturen naar de beste A&R ter wereld.

@jayoverdose.

Dit is het goede account: https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1

Ik zet er vandaag of morgen weer een nieuwe track op. Die is al maanden klaar, ik hoorde hem vanmiddag terug en vond hem beter dan ik me kon herinneren. Ik heb er nog een stuk of 5 die bijna klaar zijn, maar als er nauwelijks reactie komt kan ik me er vaak moeilijk toe zetten om ze helemaal af te maken. Daarom ook de vraag :) Het is toch stimulerender als je reacties krijgt op je muziek.

Ik hoorde trouwens ook een strategie van iemand die Soundcloud-groepjes volgde op genre. Dan komt je nieuwe track in hun tijdlijn te staan, als het goed is. Ik heb me er alleen nooit verder in verdiept.

Mja... Min of meer zoals hierboven staat, doen. Voor de rest gaat mijn thread " out of context" hierover :)

En, over de groepen van dezelfde genre... Het werkt heel langzaam en je hebt een deel-grens als je geen betaald account hebt.

Blijf dromen!

oh ja, nou dat klinkt allemaal goed, maar weinig origineel naar mijn idee.

maar waarom stuur je het niet naar labels die al soortgelijk muziek uitbrengen, van naar soundcloud staren wordt niemand een ster.

oh ja, nou dat klinkt allemaal goed, maar weinig origineel naar mijn idee.

maar waarom stuur je het niet naar labels die al soortgelijk muziek uitbrengen, van naar soundcloud staren wordt niemand een ster.

Je moet vooral veel geluk hebben tot je de juiste mensen tegenkomt , er
loopt veel talent in Nederland rond maar die hebben dit geluk nog niet gehad .

ja, maar die kom je niet tegen bij de Albert Heijn of misschien wel, maar er staat geen ik breng je muziek graag uit op zijn/haar voorhoofd.

je moet gewoon actief gaan proberen het aan de man te brengen, en daarmee bedoel ik niet leuren, maar een zakelijk mailtje met je demo en dat is hoe al honderden jaren mensen platencontracten krijgen.

als er een label is dat jij heel gaaf vindt en je denkt dat jouw muziek er past moet je het opsturen, klaar.

talent komt altijd boven drijven?

en voor de anderen komt het aan op een goede dosis geluk en hard werken

en zoals eerder gezegd.... blijven dromen
always shoot for the moon, if you miss you will still be between the stars

Als ik zo hoor wat op je soundcloud staat, zijn dat op zich leuke demo's. Persoonlijk vind ik ze niet af, maar dat is niet aan mij.

Het lastige is dat je vaak jaren onderweg bent voordat de grote labels aandacht hebben voor je tracks. Je moet opvallen. Bij Spinnin records krijgen ze dagelijks honderden demo's binnen, dus dan is het al erg lastig om daartussen er echt uit te springen.

Ze hebben overigens op Facebook wel een talent pool waar je je tracks aan kunt melden. Wie weet is dat iets voor je.

Als je eenmaal een release gehad hebt, word alles veel makkelijker, maar die eerste stap, dat is lastig. Ik zou inderdaad dj's benaderen om je tracks te gaan draaien. Het verkoopt al makkelijker als je een YouTube filmpje hebt van een festival waar 10.000 man op je plaat los gaan.

@jayoverdose. Misschien is dat wel de spijker op zijn kop, waarom doe ik dat niet gewoon. Waarschijnlijk vooral omdat ik het nog niet goed genoeg vind?

@Pablo, dank voor je reactie, dat draadje zoek ik op. En dromen is de reden dat ik 20 jaar na de aanschaf van mijn eerste synthje nog altijd electronische muziek maak :okdan:

@Divinio. Nee, talent komt niet altijd bovendrijven. Kijk maar naar Pinkpop en wat voor prut daar het afgelopen weekend stond. Er zijn veeeeeeeeeeeeeeeeel betere bands, of in elk geval muzikanten die muzikaal veel interessanter zijn, maar daar verkoop je geen tienduizenden kaartjes mee. In het Westen is het in elk geval zo dat degene die zich het beste verkoopt, vaak het verste komt. Of je moet een uitzonderlijk talent zijn, zoals een Max Verstappen.

En @Pimpampeter, Nee hoor, dat hoor je niet verkeerd. Ze zijn vaak in hoofdlijnen af en in de details heb ik dan geen zin meer. De tracks zijn ook onvoldoende afgemixed, maar dat is simpelweg een tijdskwestie. Ik ben druk met mijn bedrijf en gezin (3 jonge kids) en dan blijft er weinig tijd en energei over voor muziek. Laat staan pielen aan EQ- en compressie-knopjes :)

De Spinnin Pool heb ik wel eens geprobeerd, maar dan moet je zelf om Likejes leuren. Sowieso vind ik Spinnin niet echt sympathiek. Misschien eerst maar weer eens optreden en kijken hoe het publiek reageert, dat kan een nieuwe impuls zijn. Dank voor het meedenken :okdan:

Laatst gewijzigd:
Denk als ik lees wat je aan pimpampeter typt dat je het wel kan vergeten.
Die zaken in je priveleven verdwijnen niet en het nivo wat je nu tentoonstelt en je houding zijn gewoon niet goed genoeg.

Jammer maar niet minder waar.

Dag forummers,

Ik heb weinig muzikale aspiraties - behalve ooit net zo rijk worden als Afrojack -

. Triiiing "Hallo, ik heb weinig muzikale aspiraties, maar wilt u mij een contract aanbieden want ik wil rijk worden..." Je voelt hem al denk ik. Maak vooral muziek vanuit passie en bewaar datgene waar je zelf graag naar luister en bij het horen ervan denkt "whaaaaahhh" dit moet iedereen horen en te gek vinden. Ook al ga je er nooit iets mee verdienen, en ben je de enige die jouw muziek tof vindt..dat gevoel is onbetaalbaar toch;)

Mij lijkt het ook leuk om mijn brood te verdienen als gevolg van de uren die ik toch al slijt met muziek maken, maar een leven als Afrikaans jasje, vliegtuig in en uit en al die andere zaken die er bij komen. Niet mijn kopje thee

Ik heb weinig muzikale aspiraties - behalve ooit net zo rijk worden als Afrojack - en af en toe maak ik eens een trackje af. Naar mijn maatstaven zijn dit geniale tracks (uiteraard :D), maar ze staan nu maar op mijn harde schijf of op Soundcloud waar bijna niemand ze hoort.

Daarom mijn vraag aan jullie: wat is jullie super-geheime-met-niemand-gedeelde-ultra-doeltreffende-strategie om wel gehoord te worden door de juiste mensen? Soundcloud- of Facebook-groepjes volgen? Toch demo's sturen? Iets anders? Ik ben benieuwd! :okdan:

Demo's sturen, veel uitgaan, en fysiek lullen met iedereen die maar horen wil.
Dat was 50 jaar geleden al zo, is nu nog zo.

@jayoverdose. Misschien is dat wel de spijker op zijn kop, waarom doe ik dat niet gewoon. Waarschijnlijk vooral omdat ik het nog niet goed genoeg vind?

En @Pimpampeter, Nee hoor, dat hoor je niet verkeerd. Ze zijn vaak in hoofdlijnen af en in de details heb ik dan geen zin meer. De tracks zijn ook onvoldoende afgemixed, maar dat is simpelweg een tijdskwestie. Ik ben druk met mijn bedrijf en gezin (3 jonge kids) en dan blijft er weinig tijd en energei over voor muziek. Laat staan pielen aan EQ- en compressie-knopjes :)

De Spinnin Pool heb ik wel eens geprobeerd, maar dan moet je zelf om Likejes leuren. Sowieso vind ik Spinnin niet echt sympathiek. Misschien eerst maar weer eens optreden en kijken hoe het publiek reageert, dat kan een nieuwe impuls zijn. Dank voor het meedenken :okdan:

Dus eigenlijk zijn je tracks nog niet af om naar een label te sturen? Als ik jou was, zou ik een track echt helemaal afronden. tracks in de basis maken, kan in feite iedereen. Je overtuigd de wereld met een product dat af is, niet met een demo.

Het is heel moeilijk om daar tijd voor te maken, maar juist omdat je zoveel andere dingen te doen hebt, kan dat heel erg in je voordeel werken. Alleen doorzetters komen aan de top terecht.

Back