MicroQ wisselt link-rechts

Traxopia

treksopia
Hallo,

Ik heb een gek probleem met m'n microQ. Hij draait zo af en toe links en rechts om. Dit is vervelend omdat ik geluiden die niet in stereo uit de mQ hoeven komen volledig links of recht pan zodat ik 2 mono uitgangen heb per output paar (ipv 1 stereo). Nu komen sommige geluiden dus soms op het verkeerde kanaal terecht met alle gevolgen van dien (EQ, routing etc...).

Hebben jullie dit ook wel eens en hoe is dit op te lossen?

oja: ik gebruik OS2.20

alvast bedankt voor de reacties.

was dit ook wel een voor os 2.20?

ik heb zelf ook een microq gehad en af en toe vond ik dat ding zo onlogisch in elkaar zitten qua menu's. kgeloof dat je per oscilator de panning kan instellen en dan ook nog eens op 2 andere plekken. maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. maar in ieder geval, dubbel check je instellingen goed bij een microq en check ff de handleiding want die microq is best tricky om te programmeren. verder zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten.

Ik heb t ding met OS2.20 gekocht dus heb geen ervaring met ander OSen.

Aan de instellingen ligt t niet want soms als je m uitzet en weer aan dan zitten links en rechts wel goed. t is dus een soort van bug in het OS van de mQ denk ik. misschien moet k nieuwe OS ns proberen.

nope .. dergelijke info staat ook in de utility(?) afdeling
bovenste knop van het rijtje waar edit in staat

je kan de programs wel opslaan maar niet die afdeling
kan volgens mij wel via sysex
maar heb dat nooit geprobeerd ..

delay2 zit ook in dat menu .. erg vervelend !!

Origineel geplaatst door actionHank
was dit ook wel een voor os 2.20?

ik heb zelf ook een microq gehad en af en toe vond ik dat ding zo onlogisch in elkaar zitten qua menu's. kgeloof dat je per oscillator de panning kan instellen en dan ook nog eens op 2 andere plekken.

Je stelt de balans in in hoeverre het signaal naar filter 1 moet en naar filter 2 - en dan kun je bij elke filter de panning instellen. Verder kun je de pan natuurlijk nog laten moduleren, en de delay een pannend effect geven :).

Voor de rest : ik heb deze al eens voorbij zien komen op het userforum.. ik weet niet of Waldorf 't als bug genoteerd heeft, maar 't is inderdaad een kwestie van opnieuw aan & uit zetten.

Back