combinatie van....help plz

Kaymir

Stamgast
Ik denk erover om binnenkort een sampler te gaan kopen (ja erachter komen dat je op 2 verschillende banken nog 2 spaarrekening en erfenis heb staan is erg leuk:) )
Maar een MPC kopen is me een beetje te duur. Ik wil gewoon drums en bass sample zo dat ik een vette bassline etc kan maken. Maar wat voor sampler moet ik dan een Phrase of iets anders? En kan ik dan die samples laden in een drumcomputer?
Want dit komt wel ff iets goedkoper uit dan wat vor MPC dan ook......graag jullie kennis:)

ps ik neem alles op op de HD's van me comp

Attachments

• ensoniq_asrx.gif
    ensoniq_asrx.gif
    23,7 KB · Bekeken: 152
Hmm.. Ik heb ook zo'n ding gehad (maar dan de rooie ASRX-Pro) Als je ook nog wilt sequencen met de ASRX dan raad ikje deze STERK af. Dat ding kan gewoon niet op een normale manier een sequence afspelen!!
Als sampler volstaat ie prima zouk zeggen..

Arv

Hangt van je manier van werken af..

Hangt van je manier van werken af..

ALs je je computer al als basis gebruikt .. en dan bedoel ik sequencing etc. dan is een softsampler wellicht een mooie oplossing voor je probleem.

Wil je hardware.. dan is goede sampler van Akai of Yamaha aan te bevelen. Deze zijn tweedehands niet duur.. en écht goed.

Zonder verdere hardware buiten de computer is een hardware sampler niet zo zinnig in mijn ogen. De software alternatieven zijn dan vaak handiger en goedkoper.

Wil je met hardware gaan sequencen.. ja dan is een echte sampler natuurlijk fantastisch.. dan kun je de computer er helemaal buiten laten.

tja ik gebruik me comp alleen als HD.......maar moet ik dan voor een MPC gaan of zoals ik al eerder aan gaf voor een combo tussen een sampler en een drumcomputer........?
tja sorry ben nogal een leek maar love to learn:)

Wil je het voor Live gebruiken of in de Studio, en
wat is je budget ?

100% studio :)
en me budget is rond de € 1000 (mag wel iiets uitlopen maar niet echt te gek veel)
Ik wacht op jullie comments ;)
thnx alvast

Misschien wat te duur voor je, maar de RS7000 heeft een sampler en een hele goeie - zoniet de beste - sequencer in 1 (workstation dus). De sampler die erin zit is niet alleen voor drums, kan ook pitched zijn. Kijk maar of het wat voor je is op de yamaha site.

yo

ik heb ff goed nagedacht en rond gekeken. En voor me zelf duidelijk gemaakt wat ik er mee wil gaan doen etc etc.
En ik ga voor de MPC2000XL (ook omdat ik hip hop produceer)
en het is natuurlijk naast me Synth een mooie aanvulling hiervoor....nu ik dit weet.wil ik nog iets weten
waar kan ik hem het zo voordeligst mognelijk kopen

dan moet ik denk ik kijken bij levenranciers zoals

www.europeanmusician.com
en ook waren er van die duitse leveranciers toch?
www.musik-produktiv.de ofzo er zijn vast nog wel meer van zulke.......ze moeten btw wel betrouwbaar zijn natuurlijk:)

Ik zou lekker wachten totdat de MPC-4000 uitkomt en er dan één (met extra uitgangen, FX) 2dehands op de kop tikken...

Back