[acid techno] Hooverblade - OKacidIS

gurth

Stamgast
He daar,

Hier een tracky, hoop dat je hem leuk vindt.

Alle kritiek is meer dan welkom positief of negatief

alvast bedankt Jeroen

er zit best een lekkere groove in, maar denk dat die er nog beter uit de verf komt als bepaalde elementen wat meer naar voren zouden komen. het geheel klinkt nu een beetje dof en plat. ik mis echt bepaalde frequenties in het hoog. heb je je mix op verschillende systemen geluisterd? bv je monitors, koptelefoon, stereo.

bepaalde percussie elementen zouden bijvoorbeeld meer naar voren kunnen, en dat melodietje wat duidelijker wordt op 1:14 ook (die strings vlak er voor mogen van mij dan weer meer naar de achtergrond met flink wat reverb ;) maar vind het akkoord niet zo passen ). dat acid geluidje wat er in de break in komt is best wel lekker, maar mist ook een randje wat m meer power zou geven.

Bedankt voor de reactie, :okdan:

Het is goed om advies te krijgen, want zelf denk je dat je het goed gedaan hebt, anders had ik het wel anders gedaan. Ik zal er nog een keer kritisch naar luisteren.

Meer mensen met een mening??

Alvast bedankt

Heb nu even op mijn oortelefoons gelusterd. Er zitten leuke dingen in de track.

Wel vind ik de kick nu niet zo lekker klinken. En de balans in de mix zou misschien beter kunnen...
En de strings/lead zijn niet helemaal zuiver van toon lijkt het. Maar dat is misschien de bedoeling..

Zo, dat is weer genoeg betweterigheid voor vandaag... Ik ben maar een amateurtje... :-)

Op zich kan ik de compositie wel waarderen. Mixtechnisch valt er aan de andere kant nog wle iets te halen, dat ben ik wel met beide heren eens. Dat acidlijntje zou meer kunnen knallen, mag wat meer ruimte krijgen. En inderdaad de percussieve dingetjes mogen best ene prominente plek krijgen. HH's mogen meer hoog krijgen en wat harder in de mix.

Er zit iets in je mix dat heel veel ruimte vraagt maar naar mijn smaak te weinig toevoegt om die ruimte ook te verdienen. Het is dat reverb-achtige geluid dat aan elke kick vooraf gaat. Als je die wat in toom houdt, denk ik dat je meer ruimte creëert voor zaken die belangrijker zijn.

Ik vin helemaal cool. Vette sounds en klinkt top.
Mix wel wat dichtgesmeerd maar als je zegt dat t zo hoort is er niets mis mee..
303 melodietje maakt t wel. Enige wat ik nog zou willen horen in deze stijl is een wat volwassener hihats gedoe.
en alle percussie wat prominenter, maar zoals gezegd, die reverb zit in de weg

Back