Intelijel USB ISP

Ik weet dat Modularsynthesizers.nl er eentje heeft om zijn eigen metropolissen (meervoud..., hij wel) te updaten. Ik weet niet of je in de buurt van Den Haag woont, maar misschien kun je met hem iets regelen?

Even een necro-thread omhoog schoppen, in het kader Intellijel USB ISP (a.k.a. Updater).

Heeft iedereen d'r Metropolis al fijn geupdate naar v1.30?
Zie ook https://intellijel.com/metropolis-firmware-1-30-is-out-now/ - echt de moeite waard hoor, naast nieuwe features (ratcheting) een pak aan zinvolle verbeteringen (zeker als je een vroege Metropolis hebt).
Beste nieuwe feature vind ik het 'gewoon' kunnen transposen van sequences met 1v/oct via de AUX inputs. Maar ook veel verbeteringen rond clocking / sync, handige shortcuts en zelfs opslag van patterns!

In ieder geval, om op het onderwerp Intellijel USB ISP / Updater terug te komen, deze is vaak lastig te krijgen of onnodig aan de prijs (zeker als er nog pittige verzendkosten bij komen).
Blijkt dat een 'standaard' programmer, type USBtinyISP, ook prima werkt met de Intellijel update software - zo heb ik het zelf ook gedaan.
Ik kocht hiervoor op Ebay de http://www.ebay.nl/itm/USBTiny-USBt...740538?hash=item41baac7cba:g:z4AAAOSw-3FZEdhk - voor nog geen tientje binnen 3 dagen in huis. Opmerking: er staat dat er een 10-pin kabel bij komt, in mijn geval zat er toch echt een 6-pin kabel bij - die je dus precies nodig hebt.

Anyway, voor de technisch minder bedeelden :o: - mocht ik iemand een plezier kunnen doen met upgrade hulp (omgeving Alphen a/d Rijn) - geeft gerust een seintje.
Appeltaart gaat er natuurlijk altijd in! :P

Ik wil die van mij ook graag upgraden (ook mijn mutamix) maar heb niet zo'n Intellijel USB ISP. Vond het erg veel geld om alleen te upgraden.

Maar dit is een supertip :okdan: ik ga die USBtinyISP ook bestellen. Is het dan het zelfde zoals in de handleiding beschreven of gaat het toch iets anders? Ik werk op een Mac btw.

Ja, precies die van de link gekocht. Geupdate met de Mac, met de Intellijel tool, gewoon volgens handleiding.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik de eerste keer (met m'n Hackintosh op Yosemite) tegen een fout opliep - dat was wel even zweten, een dooie Metropolis...
Eerst een borrel genomen tegen de schrik en daarna nog een keer geprobeerd (een 'echte' Mac Air op Sierra) en toen ging het gewoon goed.
Maar dat kan ook zijn dat ik een aansluitfout had gemaakt (je moet erg goed opletten op de plaatsing van het bandkabeltje, die van mij had geen rooie streep) of gewoon domme pech...

Ja, dat zeg ik, hiero... (volgens mij 1 durp verder) ;)

Bedankt, ik heb ook zo een programmer van ebay gekocht. Neem aan dat het met windows ook gewoon kan in plaats van mac

Jawel, zelfs met de update software van Intellijel, die kan gewoon 'n clone USBtinyISP aan (want dat is de Intellijel USB ISP namelijk ook, er zit heus geen magisch modulair elfenstof in... ;) )
Zowel Windows en Mac, inderdaad.

Wél even letten of de modules in kwestie ondersteund worden. De Shapeshifter en andere modernere Intellijels gebruiken een andere interface/programmer software.

Wou zeggen, dat ding kwaakt en waggelt als een off-the-shelf AVR programmer. Wat een cheap asses dat ze niet effe een FTDI-chipje op hun modules stoppen zodat je het gewoon met een USB-kabel zou kunnen smurfen.

Houd er rekening mee dat deze programmer voor hun wat oudere modules is.
De Metropolis is bijv uit 2012 dus zo'n 5 jaar geleden, toen was het net wel iets anders natuurlijk.
Evengoed ben ik wel blij dat ze überhaupt updates uit hebben gebracht want Intellijel spul is leuk maar niet immer foutvrij direct af fabriek, en het wilde ook nog wel eens bij vagere beloften blijven (ik wacht nog altijd op de toegezegde uScale fixes...)

Pfffff....Display van de Metropolis deed niks meer maar heb het net gewoon nogmaals geprobeerd en waarachtig....hij doet het :okdan:

Nu ff lekker patchen :D

Dat is wel een voordeel van een directe In System Programmer als firmware-upgrader: Er is geen boot-rom die je kan verknallen, dus tenzij je de microcontroller echt opblaast met overvoltage kun je hem niet onherroepelijk bricken.

Back