echte bel of synth bel

Sir dionysus

www.vangerwendesign.nl
hello people,!

ik ben een beetje aan het leren geuiden naza te maken met synths en ik heb een vraag weet iuemand of dit een echte bell is of een synth bell en als het een synth bell is hoe ik deze dan het beste zou kunnen maken welke waves ik nodig zou hebben.

Attachments

• bell vraag.wav
    8,8 MB · Bekeken: 87
Het is natuurlijk synthese, dus je zult je wel wat moeten verdiepen in de theorie denk ik. Zeker omdat FM nou net niet
de simpelste variant is.

FM8 heeft toch audio filters dus kan je toch zo dof maken als je wilt?

Ik denk dat je best je rustig verdiept in de basics van synthese. Neem bv een VST waarin een bell preset zit en bestudeer hoe die gemaakt is, probeer kleine veranderingen aan te brengen en luister wat er dan gebeurt. Bellen kan je met veel synths maken, van Polysix over Minimoog tot DX7 (en die laatste is daar zéér geschikt voor), maar het is zoals gezegd niet de eenvoudigste synthese.

En panikeer niet als men niet binnen het kwartier op dit draadje reageert. :D

ik snap het nog steeds niet helemaal fm8 geeft never zo een soort sound ik ben verre van een beginner en heb wel ervaring op het gebied van synthese maar het karakter van fm8 is nooit zo lekker als het voorbeeld wat ik heb gegeven ik zie mischien een leuke opgave op jullie skills te laten zien wie komt er het meest in de buurt ?

Nee joh, die video toont het principe om belklanken te maken, de rest is fijntunen. Je moet er niet op hopen dat er iemand een tutorial heeft van hoe je exact jouw voorbeeldklank krijgt. Maar met een algemene FM bel tutorial heb je een startpunt dat je kan gaan tweaken tot iets wat je wil hebben. En als het echt EXACT die sample moet zijn....sample hem dan.

Back