Synth rig video’s (live gebruik)

Post hier leuke video’s van synth rigs die je bijvoorbeeld op YouTube gezien hebt, die live worden gebruikt, hoe die opgebouwd zijn, of hoe je dat zou kunnen doen. Dus geen studio’s only voorbeelden van muzikanten die nog nooit op een podium hebben gestaan. Ik trap af met van 1 van mijn synth Hero’s, Richard Barbieri.

Leuk filmpje en creatieve toetsenist vind ik. Ik verbaas me echter over het feit dat hij Nord A1 als midi controller gebruikt omdat ie het keybed zo fijn vindt. Ik vond dat zelf het grootste minpunt van de synth:)

Leuk filmpje en creatieve toetsenist vind ik. Ik verbaas me echter over het feit dat hij Nord A1 als midi controller gebruikt omdat ie het keybed zo fijn vindt. Ik vond dat zelf het grootste minpunt van de synth:)
Ik heb met diverse Nords gespeeld, en nog steeds. Maar niet de A1. Er zit een Fatar Keybed in, maar dan een instap model. Nord publiceert nooit het officiële type. Maar je kunt er meestal wel achterkomen door te wat onderzoek te doen. Er is veel te vinden op forums. Ze zeggen dat er een TP7-serie in zit, zie TP7/BA web page. Deze zou ook in de Nord lead 1 en 2 zitten. In ieder geval, er zit enorm veel verschil in keybeds.

Ja het is allemaal heel persoonlijk natuurlijk. In de A1 zit in ieder geval een super licht springerig keybed met voor mijn gevoel weinig diepte. Ik heb hem jaren live gebruikt en het was bruikbaar, maar zeker geen favoriet. Toen in de studio ook een tijd als midi controller gebruikt, maar dat vond ik dus niet fijn (en toen verkocht). Het keybed van de take 5 die ik ook heb vind ik vele malen beter.

Ja het is allemaal heel persoonlijk natuurlijk. In de A1 zit in ieder geval een super licht springerig keybed met voor mijn gevoel weinig diepte. Ik heb hem jaren live gebruikt en het was bruikbaar, maar zeker geen favoriet. Toen in de studio ook een tijd als midi controller gebruikt, maar dat vond ik dus niet fijn (en toen verkocht). Het keybed van de take 5 die ik ook heb vind ik vele malen beter.
Ik speel sinds een tijdje weer in een live band. Dan kom je er weer achter hoe groot het verschil is tussen de verschillende keybeds, en de bouwkwaliteit van synths in het algemeen.

Back