RS7000 - Axk

StiebZ

knob twiddlin'
kan er iemand mij vertellen wat de rs7000 zoal niet kan wat de sampler betreft vergeleken met een A3k/A4k of A5k ?

De RS7000 heeft een phrase-sampler, wat er op neer komt dat je niet bijv. een bass-geluid op kan nemen en dat geluid dan met verschillende toonhoogten af kan spelen.
Dus als je een bassline wil maken met de sampler van de rs7000 kan je eigenlijk het beste een aantal samples maken met verschillende toonhoogte, of de hele melodie samplen, of een van de interne toontjes gebruiken (die je gelukkig wel heel hard kan tweaken.)

De RS7000 heeft een phrase-sampler, wat er op neer komt dat je niet bijv. een bass-geluid op kan nemen en dat geluid dan met verschillende toonhoogten af kan spelen.
Dus als je een bassline wil maken met de sampler van de rs7000 kan je eigenlijk het beste een aantal samples maken met verschillende toonhoogte, of de hele melodie samplen, of een van de interne toontjes gebruiken (die je gelukkig wel heel hard kan tweaken.)

Origineel geplaatst door DJ F-Asis

Dat kan dus wel, je kunt op verschillende manieren een sample erin zetten, dat kan bijvoorbeeld noot afhankelijk(dus elke noot van het klavier een andere sample) of 1 sample voor het hele klavier.

OK, dan was dat effe een misverstand, ik heb zelf geen RS7000, maar dit had ik begrepen van iemand MET een RS7000 die er nog een A-serie of S-serie bij wou hebben, precies voor zoiets... Ik zal hem es inlichten :)

wat denk ik wel een verschil is, is dat je met de a4k vrij kunt keizen welke effecten je kiest in de 3 effecten blokken terwijl je bij de rs7000 zo maar 1 vrij te keizen blok hebt . Samples layeren zou ook niet gaan dacht ik.
Nog meer verschillen ?

Origineel geplaatst door StiebZ
wat denk ik wel een verschil is, is dat je met de a4k vrij kunt keizen welke effecten je kiest in de 3 effecten blokken terwijl je bij de rs7000 zo maar 1 vrij te keizen blok hebt . Samples layeren zou ook niet gaan dacht ik.
Nog meer verschillen ?

Samples layeren gaat niet nee, maar je kunt wel altijd resamplen.
en bij de RS 7000 heb je ook 3 verschillende effect blokken, en daarbovenop nog een Master effect.
het is echt een volwaardige sampler, alleen leest hij geem multisamples, maar daar leer je wel weer mee leven. :)

Back