Logic: Hoe kan ik (kick) samples repeaten

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Ik vraag me af hoe je kickdrum samples eenvoudig kunt repeaten in logic. ??
Zoals bv hier,, hoe kan ik het eenvoudigste blokjes repeaten,, is dat niet met een toesten combinatie ??

Sied.png

In cubase begrijp ik het,,daar heb ik het klaar gekregen om op 24ppqn te quantizen..
Het is om de sync sample van de E-RM multi clock eens te testen, en te kijken of dat in snow leopard beter werkt ipv de au plugin

Snap651.png

Multiclock Sync Sample : http://www.e-rm.de/support/downloads.php

Laatst gewijzigd:
Pfff, Ik heb iets gevonden,, Ctrl-Q,, "Don't need to save",, Close OSX,, Herstart in Windows...
Sorry...

Ja wadde, Wat is dat voor iets die logic,,,Ik snap er hoe langer hoe minder van...
Gezond verstand gebruiken werkt precies niet bij Logic ?? =)=)

Soit,

In Cubase ziet dat er zo uit: Boven de Trigger sample - onder de multi clock vst... Dat begrijp ik wel,, OEF,, :geslaagd::geslaagd:

Snap652.jpg

of je leest de manual zeg maar.

of je gebruikt de ingebouwde sampler

maareuh, rtfm :) een nieuwe wereld zal opengaan.

Met het repeat commando kun je regions of events herhalen. Je kunt dat opgeven hoe vaak je wilt repeaten en hoe je ze wilt arrangeren t.o.v. de grid (beat, frames, enz.).

Ik meen dat het CMD + R was op het keyboard. Wel redelijk basic stuff, staat goed vermeld in de handleiding..... Functie is ook terug te vinden in je edit menu.

'rtfm' Ja idd, I known,,
Maar dat zit zo diep in m'n roots..... Komende van de amiga wereld... Dat was ook altijd zelf wat zoeken...
Die manuals waren een aanvulling, geen basis benodigheid.

En ja, Ik mag Logic zo maar niet afbreken, maar 't is zo frustrerend dat dat met cubase wel gaat....
Ik zal m'n locale music mates ook nog maar is uitnodigen.. ipv mijn eigen setup alktijd te zitten verduidelken als ze hier zijn,

k meen dat het CMD + R was op het keyboard
ja idd, dat had ik ook al gevonden,, maar kan die ook repeaten op 24 ppqn ??

Pulse Length = 60/(BPM * PPQN)

Als je CMD R doet krijg je het repeat menu. Daarin kun je zeggen of je op de beat of op een division iets wilt repeaten. Dit zijn een beetje standaard...dus zou ff de handleiding lezen...of een youtube tutorial kijken.

Wat je ook kunt doen is de region selecteren en dan CTR KLIK en dan selecteer Convert en selecteer Concert to new sampler track. Logic maakt dan voor de betreffende een EXS24 sampler aan waardoor je de sample met een midikeyboard kan bespelen. Dan kun je nog veel meer leuke dingen doen.

Ja okey, Ik had 'm juist nog eens opgestart, maar 't staat al terug af,,

Soit, ik dacht ooit eens in een YT video te hebben gezien, dat je sample blocks kunt repeaten,, als ghost note,, gewoon met één of andere toesten combinatie,, en tekenen.. vandaar m'n vraag,

Maar de mouse in draw mode zetten, lijkt het toch niet te zijn,

Persoonlijk zou ik het NOOIT zo doen zoals jij wilt.

Ik zou er altijd een sampler van maken die je met een midinote kunt aansturen. Je hebt dan meer vrijheid wbt spelen van de sample.

Als je in een later stadium bepaalt dat de sample die je hebt gekozen niet de juiste is dan hoef je er maar 1 te vervangen en dan vervangt ie ze ALLEMAAL. In jou geval zou je elke region moeten vervangen...Wat erg omslachtig is.

Daarnaast kun je als je er een sampler van maakt hem ook door de arpeggiator laten aansturen of elk ander midi processor in Logic.

Ja idd, en okey,,

't is ook maar een test,, om te zien dat de pulse sync sample niet strakker is dan den multi clock plugin..
Op Yosemite met de nieuwste logic lijkt de multi clock plugin wel veel strakker te zijn,

Op cubase is het me gelukt, met om de 24ppqn een sample block, maar idd, het vertraagd al erg..

het simpelste in logic doe je het zo:
maak een region met die soundfile erin en zorg dat die region exact 1/24ste van een kwartnoot lang is, ga met de muis over de rechterbovenhoek van die region staan (ff inzomen eerst) tot een "repeat" icoontje verschijnt (dat lijkt op zo'n "herbegin" pijltje in een circel). sleep dan de hele zooi zo ver je wil.
voordeel hiervan is dat je die sample altijd kan aanpassen, de rest zijn gewoon repeats van de eerste.

Ja viola, dat is het,, Merci RVooh !! Zo simple,,

Ik krijg het nog niet op 24 ppqn, maar idd, het "loopen" gaat als je het object inzoomt en rechts bovenaan het object zit,,

OKey, Bij 60 BPM lijkt het te kloppen,, maar als ik Logic z'n tempo naar 120 breng, dan klopt het niet meer, de Sync objecten die geloopt zijn...
Bij cubase zie je de afstand tussen de objecten veranderen, naargelang het tempo..

Soit, Er lijkt evenveel jitter op te zitten op de sync objecten, als op de Multi Clock AU plugin... op Snow Leopard / Logic 9

Voor ik de syncunit plugin geschreven had testte ik het ook met een pulse sample in EXS24

OKey, Bij 60 BPM lijkt het te kloppen,, maar als ik Logic z'n tempo naar 120 breng, dan klopt het niet meer, de Sync objecten die geloopt zijn...
Bij cubase zie je de afstand tussen de objecten veranderen, naargelang het tempo..

Soit, Er lijkt evenveel jitter op te zitten op de sync objecten, als op de Multi Clock AU plugin... op Snow Leopard / Logic 9

Dit kan ook als je er een sampler van maakt zoals beschreven en dan blijft het wel strak als je het tempo wijzigt. BTW je hoeft niks met je muis te doen.....klik je region aan en druk op L en voila.

Ik begrijp niet waarom je maar blijft zoeken naar een oplossing voor de jitter.
Eerder heb ik je reeds uitgelegd waarom je dat op computer altijd zal blijven hebben (dankzij Windows of Apple).
Gebruik gewoon een goede externe dedicated hardware clock.

tja, idd, da's een ide-fix geworden bij mij,,

Soit, de multi clock is bijna onderweg,, da's ook een master clock
Da's omdat de plugin daar deze week online van is komen te staan,,, en met die vengeance scope, kun je dat goed zien,,

Soit, Da's om uiteindelk niet meer 100% afhankelijk te zijn van m'n amiga...
Bij de usamo waren dingen die nog ni werkte, bv de arranger van cubase

Soit, Installeren, er technische mee bezig zijn, da's ook al een deel van de music making hobby hé !!

Back