DAW als slave op Audio/Midi trigger

Siementenzer

ottootto
Ha iedereen!

Is het mogelijk om een DAW (liefst Logic 9, anders Ableton live 9) te laten lopen op een audio of een midi trigger?

Ik heb onlangs een TR808 gekocht waarvan dinsync input niet goed werkt. Ik ga 'm na laten kijken, maar voordat dat gebeurt is, wil het hele sync proces even omdraaien.

Ik haal dus een audio trigger uit mijn TR808 en stuur deze, via een RME UCX, Logic in. Ik zou de trigger ook in een E-RM Multiclock om kunnen zetten in een MIDI signaal en dan vervolgens doorsturen naar Logic.

Is dit mogelijk? Hoe moet ik dit aanpakken? En hoe moet ik dit instellen in mijn DAW?

Bedankt!

In Logic is er voor zover ik weet geen externe midi sync mogelijk. Vroeger kon dat wel. Nu heb je alleen MTC eigenlijk. Dus die valt al af. :D
Hoe het bij ableton zit kan een ander beter uitleggen..

Ableton kan volgens mij syncen op externe midi clock, ik heb meen ik wel eens 2 laptops met ableton 8 in sync laten lopen. Puntje is wel de latency van de audio output, zou kunnen dat je die handmatig moet bijstellen om hardware en software strak te krijgen.

Of dat je midi clock een offset moet geven, om audio strak te krijgen. Fijne weet ik er niet meer van, helaas.

Had de tr-707/727 dat niet. Dinsync naar midi? Midi naar ableton.

Back