Resonance gain compensation - voorkeuren?

Zeer helder. Dank, Rutger!
Klinkt goed, schakelbaar lijkt me de beste optie.

Mix zelf best vaak een ongefilterde sinus in, om het laag in filterfreak partijen overeind te laten. Zoals je dat ook wel op oude Yamaha's ziet (CS40 heeft dit, meen ik mij te herinneren(?))
Dit is wel dynamischer.

Ik denk dat ik hier ben met de meeste nuttige post in deze thread:

Ooit gehoord van een compressor?

Gewoon een compressor over gooien met wat langere release, word het mooi opgeschroefd en is het volume weg.

Je kan er ook nog wat mee spelen door een sidechain te gebruiken en de synth ook als stuursignaal gebruiken met een eq erop. Dan versterk je het frequentie gebied wat al harder klinkt met eq. De compressor reageert dan nog wat extremer op het gebied wat harder klinkt. Kun je de resonantie mooi mee gelijk trekken.

Ik denk dat ik hier ben met de meeste nuttige post in deze thread:

Ooit gehoord van een compressor?

Helaas.....en los daarvan klinkt het ook anders.....als in echt compleet anders.....

Sorry hoor maar ik snap niks van de TS zijn vraag dan. Als je de resonance omhoog draait is het toch normaal dat je laag minder wordt. De peak frequency (als die niet het laag betreft) gaat gwn ettelijke db's omhoog. Je moet het ook een beetje bekijken aan hoe ons gehoor werkt ook he.

Als alle filters hetzelfde zouden werken tjah..

JE kan dit gedrag in het ontwerp van je filter aanpassen...lees anders eens het hele topic door en luister naar de audio demo.

Ik heb nu gevonden dit :
Als je eerst 1 5de van reso doet, kun je daarna van de reso buffer je uitgang maken.
Nu gaat ie harder worden met meer reso inplaats van zachter, omgedraaid, wel de voorkeur.

( de reso opamp heeft ook een pot voor resonance in te stellen btw. )

Back