Overstappen naar Apple

Maar kan dit ook met een nieuwe lege schijf, wordt de recovery modus van uit een bios oid opgestart, of kan je dit alleen doen vanaf een schijf waar de recovery software op staat?

Ik wil een nieuwe SSD in mijn mac mini stoppen en daar yosemite opzetten. Maar ik kan yosemite niet meer downloaden via de app store, en een recovery boot stick maken wil ook niet lukken omdat de yosemite installer niet aanwezig is op mijn Mac mini of niet op de juiste plek staat.

Begint allemaal een beetje veel op windows gedoe te lijken nu. Of wil ik nu te veel?

Maar kan dit ook met een nieuwe lege schijf, wordt de recovery modus van uit een bios oid opgestart, of kan je dit alleen doen vanaf een schijf waar de recovery software op staat?
goed lezen:
Your Mac automatically uses this feature when the Recovery System on the startup drive isn't available.

dus als er een nieuwe schijf in zit zal de mac in de nodige software van het net halen.

en idd, Yosemite kan je niet meer halen in de App store zie ik. Gewoon El Capitan gebruiken toch? werkt even prima in mijn ervaring tot nu toe.

Als je een time machine backup hebt kan je je bestaande HDD install makkelijk op de SSD krijgen.

Onlangs heb ik SSD gestoken, eerst gewoon bootable copy van HDD naar externe schijf gezet (via Carbon Copy Cloner) en deze dan terug op de SSD gezet..

Dat had ik ook gelezen, maar Apple schrijft ook dat dit werkt alleen werkt bij 'nieuwere macs'..

En wat is dan een nieuwere Mac vraag ik me af, de mijne is van 2011..

Maar goed, ik heb een recovery usb stick weten te maken, maar die werkt niet omdat Yosemite niet meer te downloaden is, vervolgens zonder usb stick opgestart met nieuwe SSD er in, en nu ben ik El Capitan aan het installeren via het net, dus het kan inderdaad toch.

Zou handig zijn als dit wat prominenter in een FAQ werd aangegeven door Apple dat je gewoon de laatste OSX op een lege mac kan installeren via het net, zou me een hoop zoek en puzzel werk hebben gescheeld.

Maar ik zal wel te hoge eisen hebben denk ik. We komen er wel. :D

Geen overbridge in el capitan, ik zou nog even wachten.

Ja geeveedee zeg.. nu dat weer... :dubbel:

Ik kan alleen maar El Capitan nog installeren, bah bah bah.. Ik ga die oude hd er echt niet meer inzetten, ik wacht wel tot Elektron de boel voor elkaar heeft dan.

Sjonge jonge, waar ben ik weer in terecht gekomen, het is weer net zo rampzalig als altijd met Windows, al 3 dagen bezig om de boel werkend te krijgen. :stupid

Ho.. toch niet helemaal waar wat ik zeg, blijkbaar krijg ik Mac OS X Lion op mijn Mac.. het is gewoon amazing.. :D

Ho.. toch niet helemaal waar wat ik zeg, blijkbaar krijg ik Mac OS X Lion op mijn Mac.. het is gewoon amazing.. :D

Vermoedelijk omdat je Mac in 2011 gewoon met Lion geleverd werd...

Elektron zal dit wel snel fixen hoop ik.. ze hadden het in feite al voor release moeten voor elkaar hebben :stupid

en idd, Yosemite kan je niet meer halen in de App store zie ik.
Idd Amai, merci voor de Info Rvooh, ik vind Yosemite ook ni meer terug.. Die gaan dan toch wel iets tè snel, met hun OS updates...

Ik heb mij nu ook juist mountain lion gescoort,, hopelk komt ie binnen, want lion is nooit gelukt.
Ik wil persé nog cubase 6.5 draaien,, vanaf v7 is die mixer veel teveel veranderd. De mixer en de insert efx is hetgeen waar ik cubase vooral voor gebruik.

Je kan Yosemite gewoon downloaden als je het eerder in de appstore hebt aangeschaft onder Aankopen in diezelfde appstore. Maar dat is wellicht bij jou nog niet het geval... Als je iemand kent in je omgeving met een Mac kan die het wellicht voor je downloaden en het op een usb-stick zetten of zoiets.

Ik helaas niet. Ik draai nu Lion, en kan alleen maar updaten naar El Capitan.

Je kan Yosemite gewoon downloaden als je het eerder in de appstore hebt aangeschaft onder Aankopen in diezelfde appstore. Maar dat is wellicht bij jou nog niet het geval... Als je iemand kent in je omgeving met een Mac kan die het wellicht voor je downloaden en het op een usb-stick zetten of zoiets.

Ik ken wel iemand met een Mac, maar voordat ik die zover heb om mij een usb stick met Yosemite toe te sturen ben ik weer minstens een week verder denk ik. Ik geloof dat ik het maar ga skippen, geen zin meer in. Ik ga El Capitan straks installeren, en hoop ik dat Overbridge het maar snel gaat doen, maar thanks voor het meedenken! :)

Ik helaas niet. Ik draai nu Lion, en kan alleen maar updaten naar El Capitan.

Ik ken wel iemand met een Mac, maar voordat ik die zover heb om mij een usb stick met Yosemite toe te sturen ben ik weer minstens een week verder denk ik. Ik geloof dat ik het maar ga skippen, geen zin meer in. Ik ga El Capitan straks installeren, en hoop ik dat Overbridge het maar snel gaat doen, maar thanks voor het meedenken! :)

Op het net 'zwerven' heus nog wel yosemite installs die je op een usb kan zetten. Google is je vriend :)

Ik heb gezocht, maar verder dan torrents die ik niet vertrouw kom ik niet. Als je een link weet mag je me altijd een pbtje sturen. :-)

Weinig excuses te bedenken waarom het niet werkt onder de nieuwe versie van OS X. Er verandert nauwelijks wat en het is al maanden een vrij verkrijgbare beta voor developers.

De timing van het installeren van een nieuwe SSD in de Mac Mini was een beetje ongelukkig voor mij omdat ik alleen nog maar Lion en El Capitan kon installeren, omdat ik een nieuwe Mac gebruiker ben kon ik Yosemite niet uit de app-store downloaden.

Gelukkig is het me met veel zoeken gelukt een goede torrent te vinden van Yosemite waarmee ik met Diskmaker een USB boot installatie schijf heb kunnen maken.

Zojuist heb ik die geinstalleerd en nu ben ik naar het updaten naar de laatste versie van Yosemite.

Poeh poeh! Bizar hoeveel tijd ik kwijt ben geweest met het installeren van OS-en, en het oplossen van stomme problemen.
Had ik de Mac mini 1 dag eerder gehad, had ik al deze problemen niet hoeven hebben.

Naja goed, ik kan straks in ieder geval Overbridge weer gebruiken.

Zal je zien dat morgen Overbridge 1.1 uitkomt, geschikt voor El Capitan.. :dubbel:

Ik ben zonet ook overgestapt naar Mac.
Mijn pc liet het afweten en dus zag ik mijn kans om de overstap te wagen.
Heb even liggen klooien met het overzetten van men waves plugins en zal een alternatief moeten vinden voor enkele freeware vsts die niet op mac draaien.

Na een uur of 4 is alles in orde gekomen en werkt alles zoals het moet.
Waarom overstappen, ach ja het werkt net iets fijner en het ziet er allemaal wat fraaier uit.

Heb een Mac mini i5
8 gig ram
256 gig SSD (omgebouwd dus)
Os; Yosemite
albleton 8 met fireface 800

Dit ding loopt als een trein!

Once you go Mac, ...

Back