Overstappen naar Apple

Ben me nog even een monitor aan t uitzoeken voor bij de Mac Mini, de HP die er bij zit gaat ergens anders heen, ik twijfel tussen een 25 en 27 inch Dell Ultrasharp. Is een aanzienlijk prijs verschil en vraag me af of die 2 inch wat uit gaat maken bij 1440P.

Nevermind, een 27 inch besteld.

Nah, als t het goed is ben ik morgen over op Apple. En da's ontopic. :D

Ik ben laatst definitief naar iMac gegaan voor in de studio. Had al een Mac mini maar die was te traag. Toen ik tegen driver issues in windows aan liep heb ik een 2dehands iMac gehaald voro 400 euro. (i5 2011 - 16gb) Ga nooit meer terug. En ik werk nog wel (indirect) voor Microsoft.

Heb verleden week een iPad erbij gehaald als midi controller. Geil!

Ik ben zelf ooit overgestapt nadat ik constant problemen had met een Motu device onder Windows, en deze werkt onder OSX eigenlijk flawless. Doe tegenwoordig alles op mijn Mac thuis, behalve Visio want daar is nog steeds geen goed alternatief voor.

De reden dat ik over ben naar Apple omdat ik geen zin had om na te denken over welke pc (hardware) het meest geschikt zou zijn voor in de studio. Toch een soort van 'Apple werkt altijd' gedachte die ik heb opgelopen ergens in het verleden.

Tot nu toe werkt het prima. SSD zou wel fijn zijn, ik merk toch wel direct dat er een harddisk in zit, maar voor het moment niet erg.

Nu alles maar eens aan de praat zien te krijgen.

Thnx, nou, mijn motuutjes en elektronnetjes doen het meer dan prima met de Mac Mini. Latency is bijna 0 en de mac mini blijft lekker stil. Wat een verademing dat alles nu eens goed werkt.

Thnx, nou, mijn motuutjes en elektronnetjes doen het meer dan prima met de Mac Mini. Latency is bijna 0 en de mac mini blijft lekker stil. Wat een verademing dat alles nu eens goed werkt.

Eens om.... ;-)
Ik was ook zeer sceptisch ooit. Ik heb een vriend die vroeger (25 jaar) al met macs in de weer was en
we zaten em altijd te grappen om die mac "heb je hem weer met zn mac" dat idee.. ;)
Maar nu ik het zelf nu kan betalen (kuch) ben ik ook meer dan om.

nou, 1 dag verder in gebruik, ik kan op dit moment niet zeggen woopie woopie en woowie zowie.

Wifi is bij tijd en wijle erg traag of werkt geheel niet.
Motu kapt er om de zoveel minuten mee, of verdwijnt geheel als device uit het lijstje met apparaten.
De HDD is toch ook wel erg traag op momenten, als ik ook maar even 2 dingen tegelijk probeer te doen, dan lukken ze allebei vaak niet.. ik wil niet zeggen wat een kutding want dit lijkt me niet normaal te zijn.

SSD is besteld en komt morgen binnen, Wifi, geen idee wat ik daar aan kan doen, Motu die er mee stopt, tsja.. geen idee.
Oja, ik vergeet nog het totaal niet responsieve zijn van het systeem op sommige momenten. Meestal als ik iets probeer met de motu te configgen, of audio setup te starten.

Pppffffff......

Wifi is bij tijd en wijle erg traag of werkt geheel niet.

Wat staat erop als OS? Wifi is van 10.0 t/m 10.4 (ofzo) erg brak geweest. Dwz. niet de wifi maar name name resolver (en dan lijkt de wifi het niet te doen).

Motu kapt er om de zoveel minuten mee, of verdwijnt geheel als device uit het lijstje met apparaten.

Had ik met mijn 828 in combinatie met Mavericks ook. Was voor mij opgelost met de laatste MOTU driver en Yosemite. Ik heb al zeker anderhalf jaar geen issues meer gehad met mijn 828 (doet het nu ook feilloos onder El Cap).

want dit lijkt me niet normaal te zijn.

Nee dat idee krijg je wel.

Heb je 'm schoon geïnstalleerd of zit je te werken op een installatie van iemand anders (die misschien allerlei brakke dingen erin heeft staan)?

Hij zou schoon geïnstalleerd moeten zijn, er stond in ieder geval niks op wat niet standaard leek te zijn.
Op dit moment staat Yosemute 10.10.5 geïnstalleerd.
Laatste driver heb ik gisteren van Motu's site gedownload.

Ik heb het idee dat de oorzaak ligt bij wat ik heb aangesloten, ik zal de elektronen en motu's even loskoppelen (zitten via overhub aangesloten)

Had ik met mijn 828 in combinatie met Mavericks ook. Was voor mij opgelost met de laatste MOTU driver en Yosemite. Ik heb al zeker anderhalf jaar geen issues meer gehad met mijn 828 (doet het nu ook feilloos onder El Cap).

Dan heb jij waarschijnlijk de firewire versie van de 828? Ik heb de hybride versie met USB aangesloten, El Cap schijnt daar nog niet mee te kunnen werken volgens Motu.

Ik kan natuurlijk ook 2 firewire kabels halen, misschien is het probleem dan wel opgelost?

Ik heb zelf wel eens een behoorlijk unresponsive iMac gehad, maar dat bleek toen puur te liggen aan dat de HD op sterven na dood was en continu bad blocks weg aan het swappen bleek te zijn.

Nou, die HD vertrouw ik inderdaad ook niet heel erg, af en toe zo langzaam, morgen komt er een SSD in.
Ik heb trouwens nu de overhub even losgetrokken, dus geen Motu en elektron er aanhangen, en nu draait alles lekker soepel.

Ik had nog een firewire kabeltje liggen, die maar even gebruikt en de software van MOTU opnieuw geïnstalleerd. het lijkt nu wel stabiel te werken, systeem is ook gewoon responsive zoals het hoort.
De HDD is wel nog wat langzaam maar merk ik vooral bij het opstarten en afsluiten. Goed, hopelijk is het nu opgelost.

'Console' ... Da's een nieuw woord voor mij.

Maar ik heb hem gevonden, zal ff kijken wat dat doet. Thnx voor de tip!

Overhub heeft last van oudere USB 3.0 chipsets(breek me de bek niet open...) wellicht als je de motu een aparte usb-poort geeft(of via een USB 2.0 micro kabel de hub aansluit ipv de Micro B 3.0 kabel) gaat het wel.

Net firewire, dat USB 3.0. Temperamentvol spul.

Even buiten de overhub aansluiten is ook een idee ja. Voor het moment werkt het goed met firewire.
Als er nu weer problemen ontstaan ga ik jouw optie ook nog even proberen.

Back