Onweer regen bliksem !!!

gertb

Stamgast
Hallo , ik ben al een tijdje op zoek naar onweer geluiden , bliksem regen en zo , en ik zoek eigenlijk ook het onweergeluid die jarre voor equinoxe part 5 heeft gebruikt !!
ik weet ook dat er in de z4 standaard op de harde schijf ook een leuk onweersbui staat ,wie weet kan mij hier iemand aan helpen of verder op weg helpen hiermee
zit al tijden op het net te zoeken , maar kan moeilijk vinden wat ik mooi en bruikbaar vind ,en alles wat ik krijgen kan op het net is niet echt geweldig of verschild erg qua kwaliteit/sound en zo
vroeger had ik op mijn w30 ook een mooi buitje trouwens , zou deze graag weer in mijn akai s5000 willen hebben
misschien wil er iemand mij een beetje helpen hiermee
groetjes Gert :)

Freesound inderdaad. Of je koopt een Zoom H2n en wacht op een goeie onweersbui om op te nemen :) Ik zal eens zoeken of ik zelf niet nog ergens een buitje voor je heb hangen :)

Het onweert en regent vaak zat in NL. Hup, pak een stel microfoons en opnemen. Een contactmicrofoon tegen een omhoog geklapt raampje waar de regen op tikt is ook leuk om er in te mixen. Vooral als de regen langzaam begint en dan steeds heftiger wordt. Vervolgens komt er een enorme donderslag - een wolkbreuk en breekt de 'hel' los.
Ik betwijfel of al de onweer geluiden in equinoxe met de synth gemaakt zijn. Ik denk dat het hybride is.

Denk dat je ook van die goedkope newage cd's met natuurgeluiden voor een euro ofzo kan vinden in winkels als Kruidvat, Hema... :D Goedkoper dan een degelijke micro...

Foliegeluid opnemen is wel oodles of fun. Heb een keer voor een animatiefilm met een portable recorder een dag besteed aan het vergaren van geluidseffecten. Daar word je op een hele aparte manier creatief van.

En anders droge rijst in een bak kieperen, een rain stick zogezegd, films napluizen etc

Hallo , bedankt voor de tips !!!! , nou ik ga dus eerst ff die freesound site leeg halen , en ik zal eens opletten als ik in zo'n winkel kom !
dacht trouwens dat jarre de onweer geluiden uit een 01/w haalde maar weet niet of het waar is
heb eerst weer ff wat om uit te zoeken , dank je wel allemaal :)

Ik betwijfel of al de onweer geluiden in equinoxe met de synth gemaakt zijn.

Weet zeker dat het onweer geluid in Equinoxe afkomstig is uit een analoge synth met een laag effecten erover heen, wat de regen betreft denk ik dat hij gewoon een geluid opname heeft gemaakt van een regenbui, valt moeilijk met een synth na te bootsen :eureka:

Weet zeker dat het onweer geluid in Equinoxe afkomstig is uit een analoge synth met een laag effecten erover heen, wat de regen betreft denk ik dat hij gewoon een geluid opname heeft gemaakt van een regenbui, valt moeilijk met een synth na te bootsen :eureka:

Met een beetje west coast chaos klinkt dat nou ook weer niet super-ingewikkeld. Maar in west-europa is je microfoon onder een dakraam leggen en wachten op de volgende bui waarschijnlijk effectiever ja.

Waarschuwing: donder klapt er misschien wat hard in

3 x Massive, wat reverb, delay en sidechain compressie

Attachments

• buitje.mp3
    2 MB · Bekeken: 203
Back