Korte review van de Arturia BeatStep Pro

"Or you could feed two pitch-cv's to a fancy buffered multiple"

Ik dacht dat er een midi, een cv gate en een drum trigger sequ was. MMaar je kunt blijkbaar per kanaal kiezen wat de bsp uitspuugd?

Wat met accenten inhoud dat je 4 drums aan kunt sturen toch?

tenzij je de velocity van de drumpart op een of andere manier erin kunt patchen

Wordt wel moeilijk met complexe accenten volgens mij. Tenzij je dat random wil laten doen. :P

En dat muten per drum hit is echt te complex. 3 vingers. Zal lekker worden als je live aan de gang wil ;)

Laatst gewijzigd:
tsja... of je zou als dat makkelijker gaat de velocity van seq 1 of 2 hiervoor kunnen 'lenen'. werkt alleen als drumpart en seq part even lang zijn

Het is vooral stom dat Triggers geen waarde mee krijgen. Althans dat neem ik effe aan.

Mijn sds7 kan dat iig wel ontvangen bijv.

Een trigger is normaliter 5V.
Een velocity CV gaat van 0>5V.

tsja het zou eigenlijk best fijn zijn als de lengte van de trigger gebruikt wordt voor velocity of zo. maar dan heb je het wel weer gecombineerd wat ook zo zijn nadelen heeft modulair gezien...

Een trigger is normaliter 5V.
Een velocity CV gaat van 0>5V.

Jammer dat ze bij trigger niet gewoon triggeren als er signaal is en dan harde velocity bij 5 volt of zacht bij 1 volt en alles er tussen in verdeeld.

Gewoon stom dus.

[Kleuter modus uit]

Zo werkt het niet, technisch verhaal...
JE kan het zo zien:

Trigger is een korte tik op de pad van een MPC.
Velocity is hoe hard je op de pad slaat.

Het zijn twee andere dingen.

Zo werkt het niet, technisch verhaal...
JE kan het zo zien:

Trigger is een korte tik op de pad van een MPC.
Velocity is hoe hard je op de pad slaat.

Het zijn twee andere dingen.

Dat snap ik wel dat het 2 andere dingen zijn natuurlijk.

Maar zoals ik het schreef zou het wel gewoon 'kunnen'. Alleen qua techniek wat pittiger dan een simpel trigger signaal.

Daarom ook dat ik deed alsof ik in kleutermodes zat :)

Back