[housemuziek] maak het / kraak het

Aardig house-trakje; vind alleen de bass af&toe een beetje 'overstuurt': de filters iets teveel tegenelkaar open (cutoff/freq. op 1/3, resonance op 2/3 of hoger..) sjnap?

Verder wel leuk

klinkt lekker. Kan zo op id&t radio.
:)

nog eens geluisterd...

het mag denk wat langgerekter,
minder stops, eerst ff een tijd beats en dan dat eerste geluidje erin, die mag wat langer doorgaan.
daarna opbouwen naar die piano, dat moet eigenlijk het punt zijn dat het nummer openbreekt.

nu zijn het nog iets teveel stukjes.
lijkt wel of je iets teveel ideeen in 1 nummer hebt gestopt.

ik zou dat lange lage orgelachtige geluid eruit laten en me meer concentreren op die piano en dat begingeluid.

volgens mij wordt ie dan de bom, dope, the shizzle, etc.

Ben niet super onder de indruk van dit nummer, ik heb weleens betere dingen van je gehoord.

Ik vind de verschillende ideetjes,,,, dat orgel akkoord, en dat korte piano achtige stabje, sluiten niet lekker op elkaar aan. De beat is te strak, pompt lekker, best goed gemixt, maar het stimuleert niet genoeg omdat ie te loopbased is. Over die sax sample. zou ik niet een faser doen want het past niet echt lekker in de mix. Die akkoorden op 2;07 zou ik meer uitwerken,,, ze hebben best een uplifting effect.

Op naar de volgende

Kinkt niet verkeerd.. maar mag best wat spannender. Op de dansvloer krijg je dan dat mensen afwachtend gaan dansen, wachtend op de volgende coole break enzo.. Maar die komt niet.

Mag ik weten hoe je het gemaakt hebt?

bedankt voor de reakties, ik kom er later wat uitgebreider op terug. :engel:

Origineel geplaatst door Zoidsity
Aardig house-trakje; vind alleen de bass af&toe een beetje 'overstuurt': de filters iets teveel tegenelkaar open (cutoff/freq. op 1/3, resonance op 2/3 of hoger..) sjnap?

Verder wel leuk

Zal ik anders er heel veel laag uithalen tijdens de filterstukjes? Zou dat helpen? Ik doe het hele filter gedoe maar een beetje op gevoel. Heb er nog niet echt veel kaas van gegeten.

Origineel geplaatst door 6 trak
klinkt wel lekker... heb er alleen wel een 'telefoon-in-gesprek-neurose' van overgehouden... ;)

Door dat orgelachtige geluidje? :D

Origineel geplaatst door Dobre
nog eens geluisterd...

het mag denk wat langgerekter,
minder stops, eerst ff een tijd beats en dan dat eerste geluidje erin, die mag wat langer doorgaan.
daarna opbouwen naar die piano, dat moet eigenlijk het punt zijn dat het nummer openbreekt.

nu zijn het nog iets teveel stukjes.

ik zou dat lange lage orgelachtige geluid eruit laten en me meer concentreren op die piano en dat begingeluid.

volgens mij wordt ie dan de bom, dope, the shizzle, etc.

Ik heb de breaks juist op die plekken gezet, waar ik dacht dat ik de geluiden saai vond worden. Maar, ik neem je opmerking zeker serieus en ik ga kijken of ik een soort balans kan vinden tussen onze bevindingen. ;)

Het eerste ben ik het wel met je eens, structuur kan wel wat beter, meer in de trend van het bijhorende genre, maar dat orgeltje gaat er zeker niet uit. :D

Origineel geplaatst door Dobre

Dat is bij mij altijd het probleem 8) goed gezien.

Origineel geplaatst door bobaphat
Ben niet super onder de indruk van dit nummer, ik heb weleens betere dingen van je gehoord.

Ik vind de verschillende ideetjes,,,, dat orgel akkoord, en dat korte piano achtige stabje, sluiten niet lekker op elkaar aan. De beat is te strak, pompt lekker, best goed gemixt, maar het stimuleert niet genoeg omdat ie te loopbased is. Over die sax sample. zou ik niet een faser doen want het past niet echt lekker in de mix. Die akkoorden op 2;07 zou ik meer uitwerken,,, ze hebben best een uplifting effect.

Op naar de volgende

bedankt voor je tips, met name dat de beat loopbased is. Dat klopt wel enigzins, niet overal maar wel veel. En dat van die phaser kan ik ook zeker wel wat mee.

:okdan:

edit: iemand vroeg waarmee gemaakt? met reason en soundforge.

Back